Valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri (VPVKAC)
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) sadarbībā ar pašvaldībām un Latvijas Pašvaldību savienību 2015. gadā uzsāka Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) tīkla izveidi.
VPVKAC ir pakalpojumu pieteikšanas vietas pašvaldībās, kur iedzīvotāji vienkopus var pieteikt atsevišķus pieprasītākos valsts pakalpojumus un pašvaldības pakalpojumus.
Šobrīd iedzīvotāji pakalpojumus var patstāvīgi saņemt elektroniski. Savukārt VPVKAC var patstāvīgi pieteikt vai ar VPVKAC darbinieka palīdzību visus valsts pārvaldes portālā https://www.latvija.lv pieejamos e-pakalpojumus, kā arī atsevišķus pakalpojumus uz vietas VPVKAC pieteikt papīra formā. Arī turpmāk pakalpojumu pieteikšanai pamatā jānorit elektroniski, ar VPVKAC atbalstu pakalpojumu saņemšanā un, pielietojot tehnoloģisko atbalstu, ar iestādes speciālista palīdzību. VPVKAC sniegtie pakalpojumi ir šādi:
- Ukrainas civiliedzīvotājiem: atbalsts e-pakalpojuma “Vīzas pieteikums” pieteikšanai;
- Ukrainas civiliedzīvotājiem: atbalsts e-pakalpojuma “Anketas iesniegšanas uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai” pieteikšanai;
- Semināra par PMLP e-pakalpojumu pieteikšanas atbalstu: vīzas, uzturēšanās atļaujas, reģistrēšana FPRIS video ieraksts
- pabalsti par bērnu Ukrainas civiliedzīvotājiem, kurus piešķir Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA).
- sadarbspējīga COVID-19 vakcinācijas, testēšanas vai pārslimošanas sertifikāta pieprasīšana klienta vārdā un izsniegšana papīra formā (plašāka informācija);
- “klienta darba vietas” nodrošināšana. Iekļauj VPVKAC darba laikā iedzīvotājam brīvi un bez maksas pieejamu darba vietu, kas tehniski aprīkota ar datoru, interneta pieslēgumu, ir nodrošināta iespēja kopēt, drukāt un skenēt neliela apjoma dokumentāciju, kas attiecināma uz valsts pārvaldes pakalpojumiem, ir arī brīvpieejas internetu darbam ar personālo datoru;
- informēšana par pieprasītākajiem valsts pārvaldes iestāžu pakalpojumiem;
- palīdzība valsts pārvaldes pakalpojumu portālā https://www.latvija.lv pieejamo e-pakalpojumu pieteikšanā;
- apmācība darbā ar datoru, internetu, valsts pārvaldes pakalpojumu portālu https://www.latvija.lv;
- atsevišķu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšana ar VPVKAC personāla palīdzību pilnvarotā e-pakalpojuma risinājumā;
- VSAA un VID pakalpojumu pieteikšana papīra formā (saraksts);
- valsts pārvaldes pakalpojumu portāla https://www.latvija.lv lietotāju telefonisku konsultāciju sniegšana;
- atbilžu sniegšana iedzīvotājiem e-pastā un sociālajos tīklos.
Klātienē var pieteikt noteiktus šādu valsts iestāžu pakalpojumus:
- Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra;
- Valsts ieņēmumu dienests;
- Lauksaimniecības datu centrs.
Tiek sniegta informācija par vairāku valsts iestāžu e-pakalpojumiem un palīdzība to lietošanā:- Lauku atbalsta dienests;
- Nodarbinātības valsts aģentūra;
- Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde;
- Uzņēmumu reģistrs;
- Valsts darba inspekcija;
- Valsts zemes dienests.
Pilnais pakalpojumu saraksts ŠEIT. UZMANĪBU – SVARĪGI!
Lai saņemtu pakalpojumu VPVKAC, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments – pase vai identifikācijas karte.
Lai saņemtu e-pakalpojumu, nepieciešams autentificēties ar savu internetbanku, eID karti vai elektroniskā paraksta viedkarti.