Filmas galvenā varone ir meitene, kas
stāsta par savu dzīvi padomju gados pēc Otrā pasaules kara. Viņas stāsts mani
ļoti ieintriģēja, jo viņai patika noklausīties kā vectēvs ar savu draugu runā
par notikumiem Otrajā pasaules karā, tajā laikā par to nedrīkstēja runāt, un
arī man patīk izjautāt vecmammu par agrākajiem notikumiem, piemēram, par
padomju varas represijām, tāpēc saskatu nelielu līdzību. Man ļoti patika filma,
tā aizrāva un neļāva novērsties, bija interesanti dzirdēt un redzēt padomju
laiku atspoguļojumu it kā filmas, it kā multiflikācijas filmas veidolā. Tā ir arī pamācoša un izglītojoša, šo varētu
iekļaut vēstures stundā, kā papildus materiālu, lai varētu apgūt mācību vielu
par padomju gadiem, jo filma nav samākslota, tā parāda tā laika skaudro dzīves
patiesību. Es labprāt filmu noskatītos vēlreiz! (Paula Stradiņa, 11.b)Filma bija interesanta, jo visā tās garumā
bija gan sadzirdamas, gan saredzams detaļas, sīkumi par tā laika dzīvi. Domāju,
ka filmu nevajadzētu skatīties jaunākiem bērniem, jo filmā tika pielietoti arī
dažādi termini, proti, jēdzieni, kurus ne visi saprot un zina. (Agnese
Aizpuriete,11.b)
Man šī filma likās ļoti izglītojoša un
interesanta, jo tā sniedza iespēju iepazīt vēstures notikumus, tā laika
ikdienu, problēmas. Filma lika novērtēt mūsdienās sniegto vārda brīvību, plašo
klāstu veikala plauktos, iespēju klausīties un skatīties dažādas pārraides. Man
filma iemācīja nebaidīties izteikt savu viedokli, jo, tikai izvirzot
pretenzijas, mēs varam meklēt risinājumu, kas uzlabos ikdienu. (Indra Pelša, 11.b)
Viedokļus apkopoja Madonas Valsts ģimnāzijas 11.B klases skolniece Ance Lūse