Madonas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs un Ērgļu, Lubānas un Madonas apvienojamo pašvaldību finanšu komisijas vadītājs Agris Lungevičs norāda, ka administratīvi teritoriālās reforma pārejas periodā pašvaldībām netrūks jautājumu, kurus būs nepieciešams saskaņot topošajā novadā ietilpstošo pašvaldību domju priekšsēdētājiem.
“Gads ir ilgs periods. Novados turpinās dažādu projektu īstenošana, kuriem būs nepieciešami gan kredīti, gan galvojumi. Nevar izslēgt, ka dienas kartībā var būt arī lielāki kustamās un nekustamās mantas atsavināšanas gadījumi, par kuriem nepieciešams finanšu komisijas saskaņojums. Finanšu komisijas izveidi vērtēju pozitīvi, jo tā ļauj visām reformas rezultātā izveidotajā novadā ietilpstošajām pašvaldībām jau gadu pirms reformas noslēguma ciešāk sadarboties, vienam par otru vairāk uzzināt, kā arī komisija kalpos par sietu gadījumos, ja novada pašvaldība vēlēsies nepamatoti realizēt kādu finanšu ietilpīgu aktivitāti. Tiesa, lēmumi, par kuriem nepieciešams finanšu komisija saskaņojums jau ir izskatīti un apstiprināti konkrētā novada domē līdz ar to liela pamata bažām par to pamatotību nav,” skaidro Agris Lungevičs.
Pirmais Cesvaines, Ērgļu, Lubānas un Madonas apvienojamo pašvaldību finanšu komisijas finanšu komisijas lēmums bija par Lubānas novada pašvaldības investīciju projekta “Latgales ielas atjaunošana Lubānā” (kopējā summa - 100 016,69 eiro) saskaņošanu un aizņēmuma ņemšanu (75 000 eiro) projekta īstenošanai.