2018./2019. mācību gada 1.semestrī MVĢ skolēni ir piedalījušies 5 karjeras attīstības atbalsta pasākumos ar ESF projekta ietvaros.
Kā norādīja lielākā daļa pasākuma dalībnieku, tas palīdzēja saprast, kurā jomā vēlētos vai nevēlētos strādāt nākotnē, lika padomāt par savām interesēm un spējām saistībā ar iespējamo nākotnes profesiju. Skolēni bija ieinteresēti arī patstāvīgi papildināt savas zināšanas par profesiju daudzveidību, izmantojot interneta vietni www.profesijupasaule.lv un citus izziņas avotus.
06.11.2018. MVĢ 9.-12.klašu skolēniem, kuriem ir interese par medicīnu ( un tādu, pēc skolēnu aptauju rezultātiem, ir diezgan daudz ) bija lieliska iespēja tuvāk iepazīties ar interesējošo jomu VIAA organizētajā seminārā Madonā “Izglītības un darba iespējas medicīnas nozarē”.
Seminārā piedalījās Rīgas Stradiņa universitātes pāstāvji, kas pastāstīja par Latvijas medicīnas attīstību un nākotnes izaicinājumiem, kā arī par to, kā RSU tiek organizēta medicīnas un veselības aprūpes izglītība. Interesanti, ka par studiju procesu varēja uzzināt no pašiem studentiem, uzklausīt viņu viedokli un padomus skolēniem- kam jau tagad, mācoties ģimnāzijā, vairāk jāpievērš uzmanība, kā izvēlēties studiju programmu atbilstoši savām spējām.
Būtiski, ka skolēni tika iepazīstināti arī ar iespējām medicīnas nozarē studēt pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības iestādē- Latvijas Universitātes P.Stradiņa medicīnas koledžā, apgūstot kādu no 9 darba tirgū ļoti pieprasītām profesijām veselības aprūpes un sociālās labklājības jomā: māszinības, ārstniecību, estētisko kosmetoloģiju, ārstniecisko masāžu, sociālo rehabilitāciju u.c.
Aizraujoša bija Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledžas praktiskā laboratorija “Studenti par studijām medicīnas koledžā”, kur ikviens semināra dalībnieks varēja vērot, kā paraizi veikt injekcijas, un arī praktiski pats to pamēģināt. Skolēni tika iepazīstināti ar Latvijas Universitātes Medicīnas fakultātes piedāvātajām studiju programmām un darba iespējām.
Viens no darba virzieniem medicīnas jomā ir ārsta palīga darbs neatliekamās palīdzības dienestā. Par to izsmeļoši, ar dažādu situāciju analīzi un praktiskiem demonstrējumiem strāstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta pārstāvji. Glābt un saglabāt cilvēku dzīvības- tā ir neatliekamās palīdzības misija, kas ietver gan darbu brigādēs, gan operatīvās vadības centrā.
Par mediķa daudzpusīgajām darba iespējām laukos stāstīja Madonas slimnīcas medmāsa Ingrīda Rieksta, kas šobrīd strādā par medmāsu reanimācijas nodaļā.
Noslēgumā semināra dalībniekiem bija iespēja apmeklēt Madonas slimnīcu un iepazīt mediķu darba vidi, ikdienas gaitas un pienākumus.
Ar ESF projekta “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” finansējumu Madonas Valsts ģimnāzijas Karjeras dienas ietvaros 28.11.2018. Madonas kultūras nama zālē notika KAA nodarbība- lekcija 11.-12.klašu skolēniem “Tava karjera tavās rokās”. Nodarbības mērķis bija iepazīstināt skolēnus ar būtiskajām tendencēm darba tirgū tagad un nākotnē, kā arī attīstīt kritiskās domāšanas un pašvadības prasmes karjeras mērķu izvirzīšanā un sasniegšanā. Vidzemes Augstskolas lektore, karjeras konsultante Agita Šmitiņa, iepazīstinot skolēnus ar dažādiem karjeras stāstiem, uzsvēra motivācijas lomu karjeras lēmuma pieņemšanā, spēju kritiski izērtēt iespējamos karjeras ceļus sasaistē ar savām interesēm, spējām, vērtībām. Skolēniem patika, ka nodarbībā viņi bija ne tikai klausītāji, bet arī, izmantojot viedierīces, interaktīvi iesaistījās situāciju modelēšanā un kopīgi mācījās pieņemt izsvērtu karjeras lēmumu.
Gatavojoties šim pasākumam, skolēni veica pašvērtējumu, izpildot lektora sagatavoto anketu “Karjeras izvēle”. Tas ikvienu rosināja atsaukt atmiņā visas profesijas un nodarbošanās, kuras ir interesējušas līdz šim brīdim, mīļākās spēles, apkārtējo cilvēku un notikumu ietekmi uz nākotnes profesijas izvēli, mīļākos mācību priekšmetus, vērtīgākās rakstura īpašības sevī un citos cilvēkos. Grupu nodarbībās M.Geida mācīja saskatīt kopsakarības un analizēt informāciju, ko sniedz pašvērtējuma anketas, padomāt par to, kā šobrīd šķietami nelietderīga informācija, ko mācās skolā, var noderēt nākotnē, kā šodien pieļautās kļūdas var ietekmēt karjeras lēmuma pieņemšanu un mērķu sasniegšanu nākotnē.
Pēc skolēnu atsauksmēm var secināt, ka nodarbība jauniešus neatstāja vienaldzīgus- lielākajai daļai tā šķita ļoti interesanta un noderīga, patika lektora spilgtā personība, spēja iesaistīt dalībniekus diskusijā, dažiem lekcija nelikās īsti saprotama vai vilšanos sagādāja tas, ka netika sniegta konkrēta atbilde par atbilstošāko nākotnes profesiju. Katrā ziņā pasākuma dalībnieki tika rosināti kritiski domāt, attīstīt pašvadības prasmes, domāt par savu mācīšanos: kā es mācos, kāpēc man tas ir svarīgi, ko vēl man vajadzētu apgūt, lai sasniegtu izvirzītos mērķus.