Bojājuma pieteikšana un tālāka informācijas koordinēšana notiek 100% automatizēti. Integrācija ar uzņēmuma dispečervadības un citām sistēmām, kā arī digitālo karti nodrošina iespēju sekot bojājuma novēršanas statusam digitālajā kartē 24/7.
"Jau vairāk nekā 99% ar "Sadales tīkla" pakalpojumiem saistīto darbību mūsu klienti veic pastāvīgi uzņēmuma e-vidē, un "Sadales tīkls" dara visu, lai ik solī piedāvātu arvien jaunus digitālus servisus. Bojājumu pieteikšana mājaslapā un iespēja digitālajā kartē sekot līdzi novēršanas gaitai ir nozīmīgs solis "Sadales tīkla" digitalizācijas ceļā un nebijis serviss komunālo pakalpojumu nozarē Latvijā. Kā liecina klientu pieredze, – lai mājaslapā pieteiktu elektrības pārrāvumu, nepieciešama aptuveni minūte laika. Klientu atbildīga attieksme un iesaiste infrastruktūras bojājumu atklāšanā, savukārt, ļaus "Sadales tīklam" ātrāk novērst avārijas situācijas un sniegt arvien kvalitatīvāku elektroapgādes pakalpojumu," saka "Sadales tīkla" valdes locekle un klientu direktore Baiba Priedīte.
Kopējais sadales elektrotīkla garums Latvijā sasniedz gandrīz 93 000 kilometru, tāpēc iespēja pieteikt bojājumus pakalpojuma sniedzēja mājaslapā 24/7 vairo operatīvu informācijas apmaiņu, palīdz atslogot zvanu centru un tādējādi ilgtermiņā arī optimizēt izmaksas. Tāpat sagaidāms, ka šis rīks sniegs pienesumu elektrotīkla uzturēšanā un elektroapgādes drošuma stiprināšanā, pateicoties plašākai sabiedrības līdzdalībai infrastruktūras defektu apzināšanā.
Liela nozīme iespējai pieteikt bojājumu ne vien caur zvanu centru, bet arī digitāli, būs plašāku avārijas atslēgumu situācijās, kādas visbiežāk mēdz notikt vētru laikā. Pērn vairāk nekā ceturtdaļa visa gada garumā reģistrēto elektrotīkla bojājumu notika tieši nelabvēlīgu laikapstākļu ietekmē, gandrīz katrs piektais bojājums bijis saistīts ar dzīvnieku (visbiežāk putnu) izraisītiem elektroapgādes pārtraukumiem, bet aptuveni katrs 14. bojājums noticis trešo personu iejaukšanās dēļ – visbiežāk dažādiem saimniecisko darbu veicējiem netīšām bojājot elektrolīnijas ar specializēto tehniku.
"Sadales tīkls" atgādina – ja mājoklī "pazūd" elektrība, pirmais solis, kas jāveic – jāpārbauda īpašuma "drošinātāji" – vai tie nav atslēgušies. Otrs solis – jāievada adrese digitālajā bojājumu kartē, kas atrodama www.sadalestikls.lv – iespējams, šis bojājums jau ir reģistrēts, tad to atkārtoti pieteikt nav nepieciešamības. Ja "drošinātāji" nav atslēgušies un bojājums kartē vēl nav reģistrēts – to var ērti pieteikt, izmantojot jauno e-rīku.
Papildus klients var saņemt operatīvo informāciju par bojājumu viņa īpašumā, reģistrējot savu kontaktinformāciju (mobilā tālruņa numuru vai e-pastu) "Sadales tīkla" klientu portālā e-st.lv – tad e-pasts vai īsziņa tiks saņemta aptuveni 20 minūšu laikā pēc bojājuma fiksēšanas.
Gadījumos, ja nav pieejams interneta savienojums, elektroapgādes pārtraukumu joprojām iespējams reģistrēt, zvanot uz "Sadales tīkla" bojājumu pieteikšanas tālruni 8404. Savukārt gadījumos, ja iedzīvotājs ir kļuvis par aculiecinieku bojājumam, kas var apdraudēt cilvēka dzīvību – piemēram, redzams pārrauts, dzirksteļojošs elektrolīnijas vads u.tml., ir nekavējoties jāsazinās ar glābšanas dienestiem, zvanot 112!
Papildu informācija:
Alīna Kozlovska | ārējās komunikācijas vadītāja | AS "Sadales tīkls"
(+ 371) 26123379 | alina.kozlovska@sadalestikls.lv