.

“Vēsturisks notikums, ko gaidīja trīs paaudzes”

iesūtīts: 2022.08.30 16:20
Šis apzīmējums precīzi raksturo vakar, 29. augustā, svinīgi atklātā pārbūvētā reģionālā autoceļa Jaunkalsnava – Lubāna (P82) posma no Ļaudonas līdz krustojumam ar autoceļu Krāslava –Preiļi – Madona (P62) (13,2 – 23,8 km) nozīmi Ļaudonas pagasta iedzīvotāju dzīvē.

Svinīgajā autoceļa posma atklāšanā, silta laika un saules lutināti, piedalījās VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis, AS A.C.B. grupas operatīvais vadītājs Armands Sviķis, Madonas novada domes priekšsēdētājs Agris Lungevičs, pārvaldes vadītājs Ļaudonas un Kalsnavas pagastos Artūrs Portnovs, kā arī liela daļa no tiem, kas ļāvuši materializēties sapnim par asfaltētu ceļu līdz Madonai. 

Kopīgs panākums

Ar asfalta segumu savienot Madonas pilsētu un katru no Madonas novada pagastu centriem, bija mērķis, uz ko neatlaidīgi, ne bez klupieniem, tika iets ilgus gadus. Kā pārbūvētā autoceļa posma atklāšanā norādīja Mārtiņš Lazdovskis, arī LVC pagājušajā gadā izstrādāja jaunu programmu, kas paredz katru Latvijas pagasta centru savienot ar ceļu ar melno segumu.

“Ļaudona bija pēdējais pagasta centrs Madonas novadā, kas nebija savienots ar ceļu ar melno segumu. Tagad šis vēsturiskais parāds ir dzēsts, un novada centru ar Ļaudonu savieno asfalts. Ceļinieki nereti par sevi dzird kritiskus vārdus, tomēr tik daudz priecīgu cilvēku, kā šeit, es sen neesmu redzējis, un tas ir milzīgs gandarījums, jo to darbu, ko šeit var ļoti labi redzēt, mēs nedarām sev. Mēs to darām Latvijas reģionu iedzīvotājiem. Nereti vēlamies līdz mērķim nonākt ātrāk, taču šī autoceļa posma pārbūve ir labs apliecinājums tam, ka  konstruktīvs darbs un plānu atlase agri vai vēlu noved pie laba rezultāta”, uzsvēra Mārtiņš Lazdovskis, uzrunas noslēgumā piebilstot, ka ļaudonieši, viņaprāt, ir pelnījuši arī īsāku ceļu uz Rīgu, dodot cerību, ka LVC tālākajos plānos varētu ietvert arī autoceļa posma līdz Jaunkalsnavai pārbūvi.

Armands Sviķis, sveicot ļaudoniešus, minēja, ka darbos iesaistīti ACB grupas labākie spēki no trim uzņēmumiem, kas bāzēti Rīgā, Rēzeknē un Smiltenē.

“Spēkus sadalījām tā, lai darbu varētu veikt pēc iespējas raitāk. Šeit sanākušo ļaudoniešu skaits un prieka rotātās sejas ir labākais mūsu darba novērtējums. Pārbūvētajā ceļa posmā ieklāti vairāki desmiti tonnu asfalta, atsevišķos posmos ir veikta pārbūve, atsevišķās vietās virsmas apstrāde, pārbūvēts liels skaits caurteku un veikti citi darbi. Šis ceļš tika uzbūvēts tajā laikā, kad izmaksu pieaugums bija ļoti liels un lēmums turpināt darbus bija smags, tomēr pateicoties sadarbībai ar LVC, varējām pabeigt šo ceļa posmu,” gandarījumu par to, ka, spītējot grūtībām, izdevies panākt tīkamu rezultātu, pauda Armands Sviķis.

Agris Lungevičs neslēpa, ka uz mērķi – savienot Madonas novada centru un Ļaudonu ar asfaltu tika iets ilgi un neatlaidīgi, cilvēku, kas pielikuši savu roku, lai mērķis tiktu sasniegts gadu gaitā ir bijis daudz.

“Labās domas un ieceres materializējas. Brīdis, ko šodien piedzīvojam, kalpo tam par pierādījumu. Ir grūti atrast projektu, kas sniegtu vēl lielāku pievienoto vērtību teritorijai, kā šis ceļš ir sniedzis Ļaudonai un tās iedzīvotājiem. Paldies visiem, kas atbalstīja un pieņēma attiecīgos lēmumus, jo ceļš ir ļoti kvalitatīvs, vizuāli skaists un ainavisks, par ko var pārliecināties ikviens, kas to mēros,” uzsvēra Agris Lungevičs.

Visi svinīgā pasākuma dalībnieki atzīmēja, ka ceļa posma izbūve ir bijis kolektīva darba rezultāts, taču lielākā pateicība pienākas pašiem ļaudoniešiem, kas pacietīgi, negurstoši pagasta, vēlāk jau novada un citu institūciju līmenī ir cīnījušies par to, lai ar melno segumu klāts ceļš savienotu pagasta centru ar novada centru. Artūrs Portnovs pauda gandarījumu, ka šī cīņa, kurā beidzamos gadus pats būtiski iesaistījies, ir vainagojusies ar panākumu.

“Pirms trim gadiem satiksmes ministrijā kā pārvaldes vadītājs saņēmu pirmo ceļa posma pārbūves projekta atteikumu. Pēc 8 mēnešiem, tas jau tika iekļauts LVC prioritāro projektu sarakstā. Nu tas ir uzbūvēts, un esmu pārliecināts, ka šis būs pienesums turpmākai Ļaudonas attīstībai”, atmiņās par projekta iedzīvināšanas un realizācijas gaitu, kurā bija gan kāpumi, gan kritumi kavējās Artūrs Portnovs.

Paveiktais

8,2 kilometrus garajā posmā no Ļaudonas līdz krustojumam ar autoceļu P62 (15,60 – 23,80 km), kas iepriekš bija ar grants segumu, ir veikta ceļa pārbūve un ieklāts asfaltbetona segums. Būvdarbu ietvaros uzlabotas ceļa ūdens atvades sistēmas – tīrīti un rakti grāvji, pārbūvētas caurtekas. Atjaunots arī tilts pār Kujas upi, veikta autobusu pieturvietu pārbūve, visas pieturas aprīkotas ar soliņiem un atkritumu urnām.

Autoceļa P82 Ļaudonas posmā atjaunots asfaltbetona segums ar virsmas apstrādes tehnoloģiju kopumā ap 2 km garumā (13,21 –14,06 km un 14,38 –15,60 km), pirms tam uzlabojot ūdens atvadi no ceļa, veicot iesēdumu remontu un ceļa profila labošanu ar karsto asfaltbetonu. Pārbūvēta arī Tocītes upes caurteka.

Pārbūves posmā būvdarbus sāka 2021. gadā, un pēc tehnoloģiskā pārtraukuma tie turpinājās  šā gada pavasarī. Darbus visos posmos veica AS A.C.B par līgumcenu: pārbūves posmā – 3 599 126 eiro (ar PVN), seguma atjaunošanas posmos – 166 408 eiro (ar PVN). Būvuzraudzību veica AS Ceļuprojekts, projekta autors pārbūves posmam ir SIA Projekts EAE.

Madonas apvedceļam atjaunots segums

Ļaudona nebija vienīgā vieta Madonas novadā, kur 29. augustā viesojās LVC valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis. Pirms doties uz Ļaudonu, viņš apmeklēja Madonu, kur noslēgumam tuvojas Rūpniecības ielas seguma (posmā no Augu ielas līdz dzelzceļa pārbrauktuvei) atjaunošanas darbi. Būvniecības darbi jau ir noslēgušies, atlicis vien pabeigt ceļa horizontālo apzīmējumu uzklāšanu ar termoplastiskiem materiāliem un dokumentācijas sakārtošanu.

Arī Madona LVC valdes priekšsēdētāju sagaidīja ar sauli un skaisti asfaltētu apvedceļu. Tiekoties ar Madonas novada pašvaldības un būvnieku pārstāvjiem, Mārtiņš Lazdovskis atzina, ka finansējuma apjoms, ko valsts var atvēlēt tranzītielu sakārtošanai, nav liels un vajadzības krietni pārsniedz iespējas. Šādos apstākļos, Satiksmes ministrija un LVC rūpīgi izvērtē atbalsta sniegšanu reģioniem, kam objektīvu iemeslu dēļ ir grūtāk piesaistīt līdzekļus un ieguldīt tos ceļu infrastruktūras sakārtošanā.

“Mūsu atbalsts nonāk tranzītielu sakārtošanai reģionālas nozīmes attīstības centros, tādos kā Alūksne, Madona, Gulbene, Valka u.c. Mēs priecātos, ja tranzītielu attīstībai novirzāmo līdzekļu apjoms būtu lielāks, taču esmu gandarīts, ka vairākos reģionos, tostarp arī Madonā, ar piešķirto finansējumu esam palīdzējuši sakārtot būtisku ceļu infrastruktūras daļu. Ar prieku apmeklēju Madonu, redzu, kā tā attīstās un arī vietējie iedzīvotāji pozitīvi novērtē pilsētā un novadā paveikto”, atzinīgi Madonas asfaltbetona seguma virskārtas atjaunošanas darbus vērtēja Mārtiņš Lazdovskis.

Kaut arī uz apvedceļa seguma virskārtas atjaunošanu madoniešiem nebija jāgaida tikpat ilgi kā ļaudoniešiem, arī šis bija projekts, kura īstenošanai bija nepieciešams ilgs laiks.

“Apvedceļš pēc tā pārbūves 2008. gadā Madonai deva lielu pievienoto vērtību, jo ieguvēji bija gan kravas auto vadītāji, gan vieglo auto vadītāji. Tomēr, laikam ejot, ceļa virsmas segums nolietojās un bija nepieciešams to atjaunot. Jau vairākus gadus regulāri par šo nepieciešamību informējām Satiksmes ministriju un LVC, līdz beidzot pērn rudenī saņēmām priecīgu ziņu, ka finansējums 70% apjomā no kopējām projekta izmaksām tiek piešķirts. Atlika vien ķerties pie darba. Vēlos pateikties visiem, kas iesaistījās šī projekta īstenošanā un ļāva to kvalitatīvi, nekavējot termiņus, realizēt,” apvedceļa nozīmi uzsvēra Agris Lungevičs.  

Savukārt SIA "Limbažu ceļi" valdes loceklis Andis Zaļaiskalns atzina, ka būvniekam šajā objektā strādāt bijis viegli.

“No visām projektā iesaistītajām pusēm jutām ieinteresētību, lai tiek sasniegts labākais rezultāts. Ja katrs iesaistītais tiecas uz labu gala rezultātu, mums kā būvniekiem strādāt ir viegli”, iespaidos par dalību projektā dalījās Andis Zaļaiskalns.

Arī SIA "Limbažu ceļi" būvniecības projektu vadītājs Edgars Eglītis piekrita, ka gan no pasūtītāju, gan projekta uzraudzītāju, gan no finansētāju un būvnieka puses izdarīts viss, lai projekta īstenošanā tiktu rasti labākie risinājumi.

“Vēlos uzsvērt, ka šis bija teju pēdējais brīdis, lai veiksmīgi atjaunotu apvedceļa posma seguma virskārtu. Nogaidot vēl vienu vai pāris gadus, būvniecības darbi, ko, nepieciešams veikt jau būtu krietni apjomīgāki, un arī izmaksas daudzkārt augstākas,” to, ka atlikt ceļa seguma atjaunošanas darbus uz vēlāku laiku vairs nebija iespējams, skaidroja Edgars Eglītis.

Līdzīgs vērtējums par apvedceļa seguma stāvokli bija arī Madonas pilsētas pārvaldniekam Guntim Ķeverim.

“Ņemot vērā augsto satiksmes, tostarp kravas auto, intensitāti, ceļa virskārta jau sāka brukt kopā un ar ielāpu likšanu to apturēt nebija iespējams. Šis bija pēdējais brīdis, kad vēl varējām pagūt saglābt ceļu nomainot tikai virsmu. Tas arī ir izdevies.  Jāpiebilst, ka pašvaldība kopumā ir daudz paveikusi ielu sakārtošanā. Šogad plānojam noslēgt programmu, kuras ietvaros tiek veikta visu pilsētā esošo ielu ar grants segumu virsmas apstrāde. Vienlaikus apzināmies, ka uzmanību nepieciešams vērst uz Saules ielu posmā no apvedceļa rotācijas loka līdz pilsētas robežai, kā arī Kalpaka ielu, ko nākotnē varētu pārveidot par tranzītielu. Arī par šīm ielām droši vien būs nepieciešama kopīga tikšanās ar LVC”, svarīgākos jautājumus, kas saistīti ar Madonas ielu infrastruktūru ieskicēja Madonas pārvaldnieks.

Jāatgādina, ka Rūpniecības iela ir Madonas pilsētas tranzīta iela, kas ir iekļauta valsts reģionālā autoceļa P62 Krāslava – Preiļi – Madona (Madonas apvedceļš) maršrutā un Ministru kabineta apstiprinātajā valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstā, un pa kuru atļauta kustība kravas automobiļiem un to sastāviem ar pilnu masu vairāk par 12 tonnām.

“Rūpniecības ielai (posmā no Augu ielas līdz dzelzceļa pārbrauktuvei) tika veikta rekonstrukcija 2008. gadā, kuras ietvaros tika pārbūvēta iela, izbūvēta lietus ūdens kanalizācija, ielu apgaismojums, apvienotais gājēju un velosipēdu ceļš, sakārtota satiksmes organizācija. Kopš tā laika Rūpniecības ielas asfaltbetona segums bija nolietojies, tajā regulāri parādījās plaisas un bedres, kuras ikdienas uzturēšanas kārtībā tika labotas” norādīja Madonas novada pašvaldības projektu sagatavošanas un ieviešanas speciāliste Iveta Raimo, piebilstot, ka, lai nepieļautu segas konstrukcijas tālāku bojāšanos, bija nepieciešams veikt asfaltbetona seguma virskārtas atjaunošanu.

Projekta ietvaros atjaunots 3520,73 m garš posms ar karsto asfaltu 4 cm biezumā. Paralēli šim darbam tika veikta 27 aku vāku līmeņošana, 5 jaunu aku vāku uzstādīšana, gūliju tīrīšana, kā arī nomaļu iesēdumu aizpildīšana.

Būvdarbus veica SIA “Limbažu ceļi”, bet būvuzraudzības darbus SIA “Sunlight avenue”.

Kopējās darbu izmaksas ir 541 686,75 eiro (ieskaitot PVN). Satiksmes ministrija sedz 70%, bet Madonas novada pašvaldības finansējums ir 162 151,10 eiro, kas ir 30% no nepieciešamā finansējuma būvdarbiem. Tam tika piesaistīts aizdevums atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.143 “Noteikumi par kritērijiem un kārtību, kādā tiek izvērtēti un izsniegti valsts aizdevumi pašvaldībām Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai”.

Projekta īstenošanas beigu datums ir 2022. gada 22. septembris.


Informāciju sagatavoja: Egils Kazakevičs

Madonas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciālists

Pārsūti Draugiem.lv Pārsūti Facebook Pārsūti Twitter Pārsūti LinkedIn
© 2008-2024 Madonas novads. Visas tiesības aizsargātas. Izgatavoja GlobalPro »
Datu privātuma politika · Sīkdatņu politika · Pielāgot sīkdatnes · Piekļūstamības paziņojums