Tieši uz šo balstījās darbs Degumnieku, Barkavas un Dzelzavas pamatskolās.
Atskatoties uz padarīto. Kāds tad bija šis mācību gads karjeras izglītībā? Cik daudz paveicām un cik nepaspējām?
Šī publikācija būs vairāk par to, cik elastīgi mākam pielāgoties dažādās dzīves situācijās, cik atvērti un gatavi pārmaiņām. Vai šī situācija, kurā esam, spēs mūs pilnveidot un ļaus paskatīties uz visu citādi.
Domājams šī situācija parāda to, cik mēs esam atkarīgi viens no otra, protam sadarboties un vēlamies to darīt. Tāpēc vēlos teikt paldies saviem kolēģiem Dzelzavas, Degumnieku un Barkavas pamatskolās par sapratni, atbalstu. Ne vienmēr viss notiek tā kā mēs vēlamies.
Otrajā pusgadā palika nerealizēti KAA pasākumi projekta ietvaros. Taču mēs turpinājām strādāt saitē profolio.lv . Šeit skolēni pildīja dažādus testus, uzzināja jaunāko par mācību iestādēm, rakstīja CV.
Skolu mājas lapās tika ievietota informācija par individuālo konsultēšanu un jaunākā informācija par izglītības iespējām. Sadarbojamies ar karjeras izglītības skolotāju atbalsta komandu, dalījāmies pieredzē.
Aktīvāk nekā citus gadus iesaistījāmies” Ēnu dienās” . Pie tam skolēni izvēlējās „ ēnot” profesijas, kuras šķita interesantas pašiem: suņu frizieris, pedagogs, ar loģistiku saistītās profesijas. Apmeklējām iestādes un iepazinām profesijas, kas saistītas ar komunikācijām, IT , datoriku un programmēšanu, tūrismu, sportu.
Karjeras izglītības stundās runājām par izglītības nozīmi karjeras izglītībā, interesēm un hobijiem, kas varētu būt saistīti ar nākotni.
Projektu nedēļas ietvaros iepazinām savas sapņu profesijas. Izvērtējām izglītītības iespējas tās apgūt.
Gada garumā notika individuālās konsultēšanas, kas apliecināja, ka skolēni ir labi informēti un lielāko tiesu zina, ko vēlas un kas jādara, lai sasniegtu mērķi.
Iespējas nerodas tāpat vien, tās veidojam mēs. Lai izdodas sasniegt savus mērķus!
Pedagogs karjeras konsultants Degumnieku, Dzelzavas , Barkavas pamatskolās: Ināra Kiukucāne.