To piedzīvojam mēs…

29.janvārī  Degumnieku pamatskolas 5.-7. klašu skolēni devās ekskursijā uz porcelāna ražotni un siera - makaronu ražotni, kas notika karjeras izglītības projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

Pasākuma nosaukums ”Ražots Latvijā”. Iepazināmies ar mazā biznesa iespējām Latvijā. Skolēni saprata, ka liela loma ir ģimenei, tās atbalstam. Lai izveidotu un varētu paplašināt ģimenes biznesu, dot iespēju strādāt apkārtējiem ļaudīm ir nepieciešamas ne tikai zināšanas, bet arī iepriekšējā dzīves pieredze, padoms, uzdrīkstēšanās nepadoties pēc pirmajām neveiksmēm.

Dzirdējām veiksmes stāstus, kas ir paraugs, kā jauni cilvēki spēj veidot savu biznesu.

Bija iespēja darboties radošajā darbnīcā, izveidot savu porcelāna figūriņu, iemēģināt roku apgleznošanā un beidzot novērtēt savu darbiņu  kā suvenīru.

Iegūtās prasmes un zināšanas izmantojām projekta nedēļas ietvaros: 5. klase – gatavoja makaronus un gaisa atsvaidzinātājus, 6.klases - izmantoja otrreizējās izejvielas un taisīja puķu kastes, 7./8. klases pētīja biznesa iespējas un gatavoja suvenīrus no koka, 9.klase – iepazina kulinārijas iespējas un profesionāļa vadība cepa bulciņas.

Barkavas un Dzelzavas pamatskolas skolēniem bija iespēja veikt pašvērtējumu, noteikt savas intereses un spējas profesionāls izaugsmes treneres Ingas Bites vadītajās nodarbībās.

Pasākuma darbība  bija caur spēli vadīta pašizziņa, sevis izpratne - iepazīšanās ar sevi, lai atklātu, ko var, par ko vēlas kļūt, kas vēl jādara, lai kļūtu profesionālis savā izvēlētajā profesijā.

7.- 9.klašu skolēni veica E.Šeina testu "Karjeras enkuri". Tests raksturo indivīda konkrēto karjeras virzību (vai tās nākotnes virzību) un tās izteiktības pakāpi, dod iespēju atspoguļot otra cilvēka stiprās puses un prasmes. Skolēniem bija iespēja uz sevi un citiem paskatīties no malas ar tēlu un simbolu palīdzību. Metode māca formulēt viedokli, izteikties īsi un konkrēti. Skolēni saņēma testa rezultātus.

Ar metodi “Profesiju Sala” skolēni pilnveidoja spēju aizstāvēt savu viedokli un izteikt savas domas, ļāva precīzāk noteikt dalībnieku pieņemtās sociālās lomas grupā. Uzdevums saliedēja dalībniekus, fokusējā grupas formālos un neformālos līderus, kā arī opozicionāros dalībniekus. Pastarpinātā veidā metode lika domāt par profesijas pieprasījumu tirgū.

Paldies par interesantajām nodarbībām!


Karjeras izglītības pedagogs Barkavas, Dzelzavas un Degumnieku pamatskolās : Ināra Kiukucāne.

© 2008-2024 Madonas novads. Visas tiesības aizsargātas. Izgatavoja GlobalPro »
Datu privātuma politika · Sīkdatņu politika · Pielāgot sīkdatnes · Piekļūstamības paziņojums