Šis ir jau trešais starpvalstu sadarbības projekts, ko Kalsnavas pamatskola ir īstenojusi Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas skolu partnerību projektu ievaros. No 2007. – 2009. pedagogi un skolēni kopīgi ar Turcijas un Somijas partnerien darbojās projektā “Brīnumainā bērnu pasaule”, no 2013. – 2015. gadam sadarbībā ar Vācijas, Beļģijas, Polijas un Rumānijas partneriem – projektā “Save the Nature – There is NO Planet B!”.
Projekta “The Yung Knights of the Round European Table” darbības laikā tika plānotas četras ārvalstu vizītes, pa vienai uz katru dalībvalsti, kurās bija paredzēta iespēja piedalīties vairākiem skolas pedagogiem un astoņpadsmit Kalsnavas pamatskolas skolēniem. Diemžēl COVID-19 ieviesa korekcijas arī projekta norisē. Izpalika vizīte uz Portugāli un projekta koordinatorvalsti- Itāliju. Tas bija ļoti skumji, jo ārzemju skolēnu vizītes laikā, kas notika 2019.gada oktobrī (par to varēja lasīt laikraksta “Stars” 2019.gada 25. oktobra numurā) mūsu bērni jau klātienē sadraudzējās ar skolēniem, kuru ģimenēs būtu plānots viesoties, un tika uzsākta komunikācija sociālajos tīklos ar viesģimenēm. Itāļu un portugāļu vecāki bija ļoti pateicīgi mūsu skolēnu vecākiem par viņu bērnu silto uzņemšanu latviešu ģimenēs un gatavojās tikpat sirsnīgi uzņemt mūsu bērnus. Braucienam uz Portugāli pat jau bija iegādātas aviobiletes. Tomēr robežu slēgšana apturēja plānus.
Kaut arī šādu projektu motivējošākā daļa – ciemošanās partnervalstīs- šoreiz daļēji izpalika, tomēr līdz 2020.gada martam projekta skolās, tai skaitā arī Kalsnavas pamatskolā, tika paveikts ievērojams darbs projekta mērķu un uzdevumu realizēšanai.
Savā skolā būtisku uzsvaru likām uz to, lai projekta aktivitātes notiktu saskaņā ar skolas īstenoto mācību saturu un veicinātu starpdisciplinaritāti. Tas vēlreiz tika uzsvērts projekta rezultātu izplatīšanas pasākuma pirmajā daļā “Starpdisciplinaritāte, īstenojot Erasmus+ skolu apmaiņas partnerības projektus”.
Pasākuma turpinājumā ar saviem pieredzes stāstiem projekta īstenošanā dalījās skolotājas Sarmīte Kukāre un Regīna Makovska “Kā motivēt skolēnus mācīties svešvalodas”, Sandra Silirova “Kopīgās darbošanās prieks”, Ilga Vilkauša “Dziema vieno” un Ināra Tomaševiča “Tik dažādi, bet tomēr līdzīgi”.
Starp daudzajiem ieguvumiem, darbojoties projektā, tika minēti: pieredze un “izkāpšana” no savas komforta zonas, spilgti iespaidi, redzesloka paplašināšana un atbrīvošanās no dažādiem stereotipiem, profesionālās kompetences pilnveidošana un piederības Eiropas pilsonībai stiprināšana.
Paldies Kalsnavas pamatskolas pedagogiem un skolēniem par aktīvo darbošanos projektā, par vecāku un vietējās kopienas pārstāvju atsaucību un atbalstu!
Foto: Kalsnavas pamatskolas 2020.gada absolvente, projekta dalībniece Samija Ģēģere
Šī publikācija atspoguļo tikai tās autoru viedokli, un Eiropas Komisijas atbalsts šīs publikācijas tapšanai nav uzskatāms par tās satura apstiprinājumu, un Komisija nekādā veidā neuzņemas atbildību par šeit ietvertās informācijas tālāku izmantošanu.
Kalsnavas pamatskolas direktore Gunta Lapsa