Skolēnu digitālas lietpratības attīstīšana bija šīs tikšanās centrālais jautājums. Semināra darbnīcās tika aplūkotas šādas tēmas – digitalizācija iesācējiem, datordomāšana, robotikas tehnoloģijas mācību stundās, drošība internetā.
Semināra dalībniekiem bija iespējams apmeklēt nevalstiskas organizācijas izveidotu Da Vinci Lab, kas ir ārpusskolas interešu izglītības iestāde – laboratorija, kuras mērķis ir skolēnu digitālās lietpratības attīstīšana, mazinot plaisu starp komunikāciju un tehnoloģijām, datoriku un mākslu. Tāpēc galvenā uzmanība šeit tiek pievērsta bērnu un jauniešu sadarbībai, komunikācijai, kritiskai domāšanai, orientācijai uz risinājumu un radošumam. Laboratorijas pasniedzēji sadarbojas ar izglītības iestādēm un sniedz atbalstu tām mācību programmu realizācijai skolās.
Trīs dienu semināra apmācību starplaikos skolotāji dalījās pieredzē, dibināja kontaktus, radīja idejas un priekšlikumus turpmākajai sadarbībai eTwinning projektos. Gūtās atziņas un idejas ir veicinājušas eTwinning projekta uzsākšanu Madonas pilsētas vidusskolā ar partneriem no Beļģijas, Bulgārijas, Itālijas, Spānijas, Grieķijas. Projektā I am not a robot (Es neesmu robots) ir iesaistījušies sākumskolas skolēni.
eTwinning ir iespēja katram skolotājam. Reģistrējoties eTwinning, skolotāji var īstenot projektus vietējā un Eiropas mērogā, izmantot projekta gaitas atainošanas rīkus, kā arī piedalīties vietējā un starptautiskā mēroga pedagogu profesionālās pilnveides pasākumos gan tiešsaistē, gan klātienē.
Informāciju sagatavoja: Arnita Krīgere
Madonas pilsētas vidusskolas skolotāja