Iekļaujoša skola jeb skola katram bērnam nozīmē atbalstīt ikviena mācīšanos – līdzdalību un mācīšanās mērķu sasniegšanu. Tā nav vērsta tikai uz īpašo bērnu, bet gan uz visiem, akcentējot katra skolēna unikālās īpašības, stiprās puses un to nozīmi mācību procesā. Šāda skola veidojas, ja visa skolas kopiena sadarbojas, īpaši sniedzot atbalstu skolotājiem, palīdz radīt pozitīvu sociālemocionālo klimatu klasē, izmanto iekļaujošas pedagoģijas stratēģiju un visu pušu sadarbību, kā arī īsteno vērtēšanu, kas atbalsta mācīšanos. Tādējādi iekļaujoša skola kļūst par dzīvesveidu, par ko apzināti nav jādomā.
Skolotāja kompetences iekļaujošā skolā. JĀTIC, ka visus bērnus ir vērts izglītot, visi bērni spēj mācīties, skolotājs spēj mainīt bērnu dzīvi un tas ir skolotāja uzdevums. JĀZINA dažādās bērnu vajadzības, daudzveidīgas mācīšanas stratēģijas, jāzina, kā bērni mācās, kas bērnam jāiemācās, kā organizēt un vadīt klasi, kur saņemt palīdzību, ja nepieciešams, kā identificēt skolēnu mācīšanās grūtības, kā novērtēt bērnu mācīšanās progresu. JĀDARA – zināšanas jāpārvērš darbībā, jāreflektē par savu praksi un jāuzlabo tā, jābalstās datos un pierādījumos, lai pilnveidotu praksi, jāstrādā kopā ar kolēģiem, kļūstot par aktīvu profesionāli.
Iekļaujošās vides filozofija skolā ir vide, kurā:
Madonas novada Centrālās administrācijas
Izglītības nodaļas izglītības darba speciāliste