Esi gudrāks par telefonkrāpnieku! Sargi savus datus!

iesūtīts: 2025.03.19 14:32
Policija informē, ka pēdējā laikā ir aktualizējušās krāpšanas, kurās tiek izmantota shēma, sākotnēji uzdodoties par mobilo sakaru operatoru darbiniekiem. Visbiežāk tiek izmantots LMT nosaukums. Pēc tam krāpnieki zvana un, uzdodoties par banku darbiniekiem (visbiežāk kā Swedbank darbinieki, bet atkarībā no apkrāptā cilvēka izmantotās bankas), sniedz norādījumus par naudas izņemšanu un nodošanu OMNIVA pakomātā, kurā jāievieto bankas kartes, PIN kodi un skaidra nauda.
Policija atgādina, ka NEKAD un NEVIENĀ situācijā vai gadījumā bankas un to drošības speciālisti neliks izņemt naudu, nosūtīt vai izsniegt to kādai personai, kas ierodas pakaļ, un nekad nelūgs atdot bankas kartes, PIN kodus vai SMART ID kodus.

Ja saņemat zvanu no mobilo sakaru operatoriem vai banku pārstāvjiem, kuri telefoniski pieprasa nodot internetbankas pieejas kodus, SMART ID kodus, savus datus, bankas kartes, naudu, nekavējoties pārtrauciet šo zvanu un ziņojiet policijai 110!

Uzmanību, iedzīvotāji! Sargāsim sevi no krāpniekiem! 

Kā darbojas krāpnieki?

Sākumā zvana kā mobilo sakaru operatori:

Krāpnieki visbiežāk uzdodas par LMT darbiniekiem (vai citiem operatoriem) un piedāvā it kā izdevīgus piedāvājumus vai risina "problēmas" ar jūsu numuru.

Pēc tam zvana kā bankas darbinieki:
Vēlāk jūs saņemat zvanu no personas, kas uzdodas par jūsu bankas darbinieku (piemēram, Swedbank vai citas bankas, kuru jūs izmantojat). Viņi apgalvo, ka jūsu konts ir apdraudēts, un pieprasa:
  • Izņemt naudu no konta;
  • Ievietot bankas kartes, PIN kodus vai skaidru naudu OMNIVA pakomātā;
  • Nododot šos datus vai naudu kādam, kas ieradīsies pakaļ.

Īstie banku darbinieki un mobilo sakaru operatori NEKAD:

Nelūgs jums izņemt naudu no konta vai nodot to kādam citam.

Nelūgs atdot bankas kartes, PIN kodus, Smart-ID kodus vai internetbankas pieejas datus.

Neliks jums sūtīt naudu vai kartes caur pakomātiem vai citām vietām.

Kā rīkoties, ja saņemat šādu zvanu?

  • Nekavējoties pārtrauciet sarunu: Ja zvanītājs pieprasa jūsu datus, naudu vai kartes, neklausieties tālāk – pārtrauciet zvanu!
  • Neklikšķiniet uz saitēm un nesniedziet datus: Neatklājiet nekādus personīgos datus, paroles vai kodus, pat ja zvanītājs izklausās pārliecinošs.
  • Ziņojiet policijai: Nekavējoties zvaniet policijai pa tālruni 110 un pastāstiet par notikušo.
  • Pārbaudiet informāciju: Ja šaubāties, sazinieties ar savu banku vai mobilo operatoru, izmantojot oficiālos tālruņa numurus (nevis tos, ko zvanītājs jums devis).

Kā pasargāt sevi un tuviniekus?

Brīdiniet ģimenes locekļus, īpaši seniorus, par šādām krāpšanām.

Atcerieties – krāpnieki var izklausīties profesionāli un pārliecinoši, bet viņu mērķis ir izmantot jūsu uzticību.

Saglabājiet mieru un neļaujiet sevi apmānīt!

Sargāsim savu naudu un datus kopā!

Ja rodas šaubas, vienmēr ziņojiet policijai pa tālruni 110. 


Madonas novada un Varakļānu novada pašvaldības policija

Pārsūti Draugiem.lv Pārsūti Facebook Pārsūti Twitter Pārsūti LinkedIn
© 2008-2025 Madonas novads. Visas tiesības aizsargātas. Izgatavoja GlobalPro »
Datu privātuma politika · Sīkdatņu politika · Pielāgot sīkdatnes · Piekļūstamības paziņojums