Personas apliecības (eID karte) kā obligāts personu apliecinošs dokuments un identifikācijas rīks. Neatliec dokumentu nomaiņu uz nākamo pavasari!

iesūtīts: 2022.10.11 16:11
No 2023. gada 1. maija personas apliecība (eID karte) būs obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim un nepilsonim, kurš sasniedzis 15 gadu vecumu.
Grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā nosaka, ka Latvijas iedzīvotāji, kuriem personu apliecinošu dokumentu derīguma termiņš ir beidzies no 2020.gada 1.marta, varēs izmantot šos dokumentus savu pamattiesību īstenošanai valsts iekšienē vēl līdz pat 2023.gada 30.aprīlim. Tādējādi minētajā laika periodā cilvēki ar dokumentiem, kuriem derīguma termiņš beidzies ne senāk kā 2020.gada 1.martā, varēs, piemēram, saņemt pakalpojumus veselības, labklājības, sociālajā, izglītības, tiesību aizsardzības jomā, kā arī piedalīties Saeimas vēlēšanās. 

(Grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā)

eID karte ir personu apliecinošs dokuments jeb elektroniskās identifikācijas rīks pakalpojumu saņemšanai digitālā un fiziskā vidē. eID karte 2023. gadā kļūs par universālu atslēgu piekļuvei valsts pārvaldes un privātā sektora pakalpojumiem, kas ļauj attālināti nokārtot formalitātes, parakstīt līgumus, pārvaldīt savas finanses, apmaksāt rēķinus internetbankā, izmantot savu oficiālo elektronisko adresi portālā Latvija.lv, kā arī digitāli apliecināt identitāti, saņemot klātienes pakalpojumus, piemēram, sabiedriskajā transportā. Ņemot vērā, ka daudzi valsts un privātā sektora pakalpojumi ir ērti pieejami digitāli, tad ir jānodrošina iedzīvotājiem iespēja tiem brīvi piekļūt – ar drošu digitālo risinājumu - eID kartes palīdzību. 

 

Lielākajā daļā no 29 Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajām nodaļām ir būtiski samazinājušas rindas uz personu apliecinošu dokumentu – pases un personas apliecības jeb eID kartes – noformēšanu un saņemšanu un pakalpojums ir brīvi un ātri pieejams rindas kārtībā, neveicot iepriekšēju pierakstu.

Pārvalde atgādina, ka visās 29 nodaļās pakalpojums tiek sniegts katru darba dienu. Primāri tas notiek RINDAS KĀRTĪBĀ, proti, nav jāveic iepriekšējs pieraksts, lai saņemtu pakalpojumu, – lai noformētu un saņemtu dokumentus, iedzīvotāji var vienkārši doties uz jebkuru Pārvaldes nodaļu. “Nākamā gada pavasarī un vasarā daudzi Latvijas iedzīvotāji apmeklēs Pārvaldi, lai noformētu jaunus dokumentus. Aicinu klientus neatlikt dokumentu noformēšanu uz pēdējo brīdi un doties uz Pārvaldi jau tagad,” uzsver Pārvaldes priekšniece Maira Roze.

Lai padarītu pakalpojumu klientiem ērtāku, 25 nodaļās ieviesta iespēja iestāties rindā attālināti, izmantojot Qticket mobilo lietotni. Tas ļauj klientiem taupīt un plānot laiku – var iestāties rindā, vēl esot mājās vai darba vietā, un doties uz nodaļu saņemt pakalpojumu tikai tad, kad lietotnē pieejamā informācija liecina par pakalpojuma saņemšanas laika tuvošanos.


Papildinformācija: 

eID karti iespējams saņemt klātienē Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) teritoriālajās nodaļās vai Latvijas Republikas pārstāvniecībās ārzemēs

Ja iedzīvotājiem nepieciešama palīdzība vai atbalsts, lai izmantotu eID kartes funkcionalitāti, vai rodas jautājumi par tās iespējām, aicinām vērsties eparaksts.lv, iepazīties ar atbildēm uz biežāk uzdotajiem jautājumiem vai meklēt palīdzību kādā no 140 Valsts un pašvaldību vienotajiem klientu apkalpošanas centriem 35 pašvaldībās.


VALSTS UN PAŠVALDĪBAS VIENOTO KLIENTU APKALPOŠANAS CENTRU MADONAS NOVADĀ KONTAKTINFORMĀCIJA - ŠEIT.
Pārsūti Draugiem.lv Pārsūti Facebook Pārsūti Twitter Pārsūti LinkedIn
© 2008-2024 Madonas novads. Visas tiesības aizsargātas. Izgatavoja GlobalPro »
Datu privātuma politika · Sīkdatņu politika · Pielāgot sīkdatnes · Piekļūstamības paziņojums