.

Bezkontakta maksājumu akadēmija viesojas Madonā

iesūtīts: 2019.11.22 14:58
Bezkontakta maksājumi kļuvuši par Latvijas iedzīvotāju ikdienu, un arvien pieejamāki kļuvuši norēķini arī ar citām bezkontakta maksājumu ierīcēm, liecina Mastercard un Finanšu nozares asociācijas (Asociācija) pētījums par Latvijas iedzīvotāju maksāšanas paradumiem. Jau gandrīz 74% vidzemnieku ir bezkontakta karte un 56% to izmanto ikdienas pirkumiem.

Madonā, 29. novembrī no plkst. 16.00 līdz 20.00 un 30. novembrī no plkst. 11.00 līdz 15.00 t/c Rimi Madona būs atvērta Bezkontakta maksājumu akadēmija, kurā ikvienam būs iespēja pārliecināties par bezkontakta maksājumu priekšrocībām, kā arī iespēja izmēģināt dažādas bezkontakta ierīces — karti, aproci, tālruni un viedpulksteni. Bezkontakta akadēmija notiek Mastercard un Finanšu nozares asociācijas kampaņas “Piik un gatavs” ietvaros.

"Bezkontakta karšu norēķini ir kļuvuši par mūsu ikdienas sastāvdaļu. Esam ātri pieņēmuši šo jauno tehnoloģiju. Iepriecina, ka tas notiek ne tikai  Rīgā. Novērtējam "Piik un gatavs" maksājumu priekšrocības, tomēr aizvien uzdodam jautājumus, kā un cik droši šī tehnoloģija darbojas. Bezkontakta akadēmija ir iespēja saņemt atbildes uz šiem jautājumiem klātienē," uzsvēra Finanšu nozares asociācijas valdes loceklis Jānis Brazovskis.

“Rimi tīklā bezkontakta norēķini gada laikā auguši par vairāk kā 20%. Šobrīd visos mūsu 125 veikalos par pirkumu līdz 25 eiro var samaksāt ar bezkontakta karti, un redzam, ka šo iespēju izmanto arvien vairāk pircēju. Izmantojot bezkontakta maksājumu karti, pircējs ir ieguvējs, jo savu pirkumu var veikt iespējami īsākā laika sprīdī, savukārt pārdevējs var apkalpot vairāk pircēju, samazinot rindā gaidīšanas laiku,” uzsver Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala.

Worldline vadītāja Zanda Brīvule-Jansone skaidro, ka, lai veiktu bezkontakta maksājumu, nepieciešama ierīce, kurā ir iestrādāta mikroshēma ar tai pievienotu miniatūru antenu. “Šī ierīce var būt, piemēram, bankas izdota maksājumu karte, uzlīme, aproce vai mobilā ierīce, kas aprīkota vai nu ar īpašu programmatūru, vai arī ar īpašu SIM karti. Tāpat, lai maksājums varētu notikt, ir nepieciešama arī bankā reģistrēta bezkontakta karšu pieņemšanas iekārta ar tajā iebūvētu antenu. Brīdī, kad bezkontakta ierīce nonāk karšu pieņemšanas iekārtas radiosignāla laukā, notiek datu apmaiņa — notiek maksājums. Par to, ka datu apmaiņa ir notikusi, liecina gan gaismas signāls uz karšu pieņemšanas ierīces, gan skaņas signāls “piik”. Kvīts, ko karšu pieņemšanas iekārta izdrukā pēc pāris sekundēm, apliecina, ka maksājums ir apstiprināts,” uzsver Z. Brīvule-Jansone.

Katrs bezkontakta darījums ir izsekojams — visām karšu pieņemšanas iekārtām ir jābūt reģistrētām bankā vai citā finanšu iestādē. Bezkontakta maksājums nenotiek tikai starp karti un karšu pieņemšanas iekārtu, procesā piedalās licencēti maksājumu pakalpojumu sniedzēji. Ja tomēr gadās karti nozaudēt, uzreiz ir jāsazinās ar savu banku un karte jābloķē. Banka rūpīgi izmeklē katru gadījumu, kad ir noticis neautorizēts maksājums — pircējiem šādos gadījumos ir tiesības uz naudas atmaksu.


Par Bezkontakta maksājumu akadēmiju

Bezkontakta maksājumu akadēmijā ikvienam ir iespēja uzzināt vairāk par bezkontakta maksājumu priekšrocībām, tostarp izmēģināt dažādas bezkontakta maksājumu ierīces un saņemt atbildes uz jautājumiem. Kampaņas “Piik un gatavas” vēstneši no 8. novembra līdz 7. decembrim viesosies piecās Latvijas pilsētās: 08.–09.11. Jēkabpilī t/c Sēlija, 15.–16.11. Valmierā t/c Valleta, 22.–23.11. Liepājā t/c Kurzeme, 29.–30.11. Madonā t/c Rimi Madona un 06.–07.12. Daugavpilī t/c Solo.

Par pētījumu

Mastercard un Finanšu nozares asociācijas Latvijas iedzīvotāju pētījums veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2019. gada septembrī, aptaujājot 1005 respondentus vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

Par informatīvo kampaņu “Piik un gatavs”

Lai pircējiem un tirgotājiem skaidrotu bezkontakta norēķinu priekšrocības un drošības aspektus, 2019. gada oktobrī un novembrī Mastercard sadarbībā ar Finanšu nozares asociāciju visā Latvijā organizē informatīvo kampaņu “Piik un gatavs”. Kampaņas laikā galvenie sadarbības partneri — Rimi un Maxima — informēs par bezkontakta maksājumiem. “Piik un gatavs” kampaņas vēstneši viesosies 19 Latvijas pilsētās un dalīsies ar informāciju par bezkontakta maksājumu priekšrocībām. Vairāk informācijas www.piikungatavs.lv

 

Papildu informācija:

Ilze Vītola, Finanšu nozares asociācijas komunikācijas konsultante (tālr. +371 28737791, e-pasts ilze.vitola@financelatvia.eu);

Ieva Lapiņa-Ennīte, Vīlands Associates komunikācijas konsultante (tālr. +371 29375689, e-pasts ieva.lapina@vilands.lv).

Pārsūti Draugiem.lv Pārsūti Facebook Pārsūti Twitter Pārsūti LinkedIn
© 2008-2024 Madonas novads. Visas tiesības aizsargātas. Izgatavoja GlobalPro »
Datu privātuma politika · Sīkdatņu politika · Pielāgot sīkdatnes · Piekļūstamības paziņojums