SMU programmas mērķis ir jaunas uzņēmēju paaudzes un nozares ekspertu izglītošana, mācību procesā sasaistot teorētiskās zināšanas ar praksi. Veidojot SMU, skolēns iegūst zināšanas uzņēmējdarbībā, pārdošanas prasmi, prezentēšanas prasmi, zināšanas par finanšu analīzi, prasmi plānot savas finanses, prasmi darboties komandā, nozīmīgus biznesa kontaktus un piedāvājumus, iespēju parādīt savas spējas un prasmes citiem, pieredzi ļoti daudzās dzīves jomās (saskarsmē, organizēšanā), ierakstu CV, savu peļņu un uzvaras „garšu”.
SMU gadatirgus dalībniekus vērtēs kompetenti žūrijas locekļi, tai skaitā uzņēmēji, novada domes, AS Swedbank pārstāvis un citas ekonomikas un uzņēmējdarbības jomā pazīstamas, sevi pierādījušas personības. Žūrija novērtēs uzņēmumus un apbalvos tos dažādās nominācijās. Gadatirgu laikā vērtēs to, vai uzņēmums ir sociāli atbildīgs, kā noformēts uzņēmuma stends, vai pieejami uzņēmuma un produkta reklāmas materiāli, cik inovatīva ir biznesa ideja, produkta dizains un/vai iepakojums, cik inovatīvs ir produkta pielietojums, izmantošanas veids, vai produkti ir videi draudzīgi. Tāpat žūrija novērtēs to, cik radoši un atraktīvi uzņēmuma pārdošanas komanda darīs savu darbu, un noteiks labāko dāvanu. Žūrijas komisija būs tiesīga noteikt arī citas nominācijas.