Šī lapa ir izdrukāta no Madona.lv
Interneta adrese:
https://madona.lv/lat/aktualitates?fu=read&id=9953
2020.09.25 10:08
Kalsnavas pamatskola bija to simt skolu vidū, kurai tika dota iespēja iepriekšējos trīs gadus piedalīties un aktīvi strādāt projektā “Skola 2030”, kura mērķis bija aprobēt pilnveidoto mācību saturu un mainīt metodiskās nostādnes, gan strādājot klasē mācību stundās, gan skolēnu sasniegumu vērtēšanā.
Šobrīd, kad jaunais, uz lietpratību balstītais mācību saturs ir kļuvis par ikvienas valsts skolas ikdienu, mūsu skolā turpina ritēt ikdienas darbs un pedagogiem ir skaidras galvenās pamatnostādnes.
27. augustā skolā rīkotajā pasākumā, kurā laipni bija lūgti visi novada pedagogi, īpaši liels paldies par ciemošanos mūsu kaimiņiem – Bērzaunes pamatskolas pedagogiem.
Par Kalsnavas skolas pieredzi un galvenajām nostādnēm, uzsākot uz lietpratību balstītu mācību procesu, informēja direktores vietniece Regīna Makovska, kura caur savu pieredzi pamatoja, kāpēc mācību procesam šobrīd ir jāmainās un ko tas dos katram skolēnam.
Pasākuma turpinājumā Kalsnavas pamatskolas pedagogi dalījās ar savas labās prakses piemēriem. Aizvadītajā mācību gadā, sadarbojoties skolotājiem I.Vilkaušai un A.Kupčam, mūzika tika veiksmīgi integrēta mājturības un tehnoloģiju stundās, izgatavojot dažādus mūzikas instrumentus. Sākumskolas skolotāja S. Kukāre dalījās pieredzē, kā atgādnes klasē palīdz mācību procesā un kādas aktivitātes stundās veicina radošuma attīstīšanu skolēnos. I.Oga informēja, kā eTwinning projektus veiksmīgi iekļaut skolēnu ikdienas mācību darbā. Ģeogrāfijas skolotāja R.Makovska dalījās pieredzē, kādas dažādas aktivitātes un mācību metodes palīdz virzīties no pedagoga centrētas uz bērncentrētu mācību stundu. A.Kupčs pastāstīja, kā sporta stundās var veiksmīgi izmantot dažādas aplikācijas, tai skaitā, strādājot attālināti. Literatūras skolotāja V.Priede iepazīstināja ar iestrādēm, kuras palīdz literatūras stundu pārvērst aizraujošā ceļojumā. Angļu un latviešu valodas skolotāja S.Kukāre, kurai jau uzkrājusies nopietna pieredze veidojot snieguma līmeņa aprakstus, akcentu lika uz ieguvumiem, ko dod pāriešana no summatīvās vērtēšanas un formatīvo. Krievu valodas stundās ir ļoti svarīgi pēc iespējas vairāk runāt šajā svešvalodā, tāpēc A.Eidukas režisētās video sarunas ir interesantas gan pašiem runātājiem, gan arī klausītājiem.
Informāciju sagatavoja: Regīna Makovska
Kalsnavas pamatskolas direktores vietniece izglītības jomā