Šī lapa ir izdrukāta no Madona.lv
Interneta adrese:
https://madona.lv/lat/aktualitates?fu=read&id=8309

Noderīga informācija topošo 1.klases skolēnu vecākiem

2019.02.21 14:02

Tuvojoties izlaidumu laikam pirmsskolās, arvien aktuālāks sešgadnieku un septiņgadnieku vecākiem kļūs jautājums – kas jāzina skolēnam, uzsākot 1.klasi? Piedāvājam izvērtēt Madonas novada pašvaldības Izglītības nodaļas izglītības psiholoģes Inese Vaniņas apkopoto informāciju par topošajam 1.klases skolēnam nepieciešamajām zināšanām, prasmēm dažādās jomās, kā arī ieteikumus vecākiem.

  1. Sociālās iemaņas un personības attīstība
  1. Iepazīstināšana ar apkārtni, dabu un sabiedriskās dzīves norisēm
  1. Valodas attīstība, lasītprasmes pirmsākumi
  1. Matemātiskie priekšstati
  1. Tēlotājdarbība zīmēšana, gleznošana, aplicēšana, veidošana, rokdarbi
  1. Fiziskā attīstība

Lielā motorika

Mazā motorika

  1. Mūzika

Bērnam nepieciešamās pamatprasmes un iemaņas

 Zināšanas par:

 Prasmes:

Bērns ir gatavs skolai, ja viņam ir priekšstats par tās ikdienu.

Izmantotais informācijas avots: http://apollo.tvnet.lv/zinas/kas-jazina-skolenam-uzsakot-1-klasi/376384 

IESPĒJAMIE VECĀKU JAUTĀJUMI:

Skolai gatavs bērns spēj vienoties, nevērtē dzīvi tikai no pozīcijām „es”, „man”.

Skolai gatavs bērns cenšas ievērot noteikumus, pats ierosina spēles, spēj iesaistīties citu izdomātajās rotaļās , prot piekāpties un ,ja vajag, pastāvēt par savu viedokli.

Skolai gatavs bērns spēj kontrolēt savas emocijas, „neuzsprāgst”, ja kaut kas nepatīk (protams, reizēm katram gadās), neraud par katru sīkumu vai aizrādījumu.• Vai bērns ievēro uzvedības normas?

Skolai gatavs bērns prot pateikt „lūdzu” un „paldies”, arvien biežāk cenšas klausīties un nepārtraukt sarunu biedru.

Skolai gatavs bērns veido paplašinātus teikumus, nevis savirknē tikai divus vārdus. Viņš spēj formulēt domas- pastāstīt par sevi, savu ģimeni, dzīvesvietu, mammas un tēta profesijām, arī par sev svarīgiem notikumiem- kur bijis, ko redzējis, kas vislabāk paticis.

Skolai gatava bērna uzmanību nenovērš katrs troksnis, viņš prot iedarbināt tīšo uzmanību, t.i., koncentrēties, izmantojot gribasspēku. Kad darbiņš apnicis, ar bērnu iespējams vienoties, piemēram, pasakot- „uzvilksim vēl pāris apļus un tad beigsim”.

Skolai gatavs bērns pats izmazgā un noliek vietā otas, saloka (vismaz nedaudz) sporta tērpu, pats ģērbjas, saliek biksēs kreklu, aizpogā pogas, aizvelk rāvējslēdzēju, aizsien kurpju auklas.

Beidzot bērnudārzu, bērnam jāpazīst burti un jāprot sasaukt kopā zilbes. Bērnu sagatavotības līmenis ir dažāds: viens lasa tekoši, cits tikko burto. Skolotājas tam parasti ir gatavas-sadala bērnus grupās, un katram tiek uzdevums pēc viņa spējām.

Skolai vairāk sagatavojies ir bērns , kura vecāki viņam nav nodevuši informāciju par savu negatīvo pieredzi, piemēram, kā pašiem klasē nav veicies ar draugiem, cik slikti padevusies matemātika utt., piebilstot- „Tev droši vien ies tāpat…”

Ja bērnu noskaņo negatīvi, tas viņam atņem drosmi un pārliecību par sevi.

IETEIKUMI VECĀKIEM:

Es drīkstu nevarēt.

Izmantotie informācijas avoti:

http://apollo.tvnet.lv/zinas/kas-jazina-skolenam-uzsakot-1-klasi/376384

ftp://ozolniekuvsk.lv/comregprojekts/toposajiem_pirmklasnieku_vecakiem.pdf