Šī lapa ir izdrukāta no Madona.lv
Interneta adrese:
https://madona.lv/lat/kulturizglitibas-programma-latvijas-skolas-soma?fu=read&id=12191

"Latvijas Skolas soma" Bērzaunes pamatskolā 2021.gada pavasarī

2022.12.21 09:30

Ar "Latvijas Skolas soma" atbalstu Bērzaunes pamatskolas skolēni 2021.gada aprīlī piedalījušies dažādās aktivitātēs (ekskursija, koncerlekcija, izrāde, meistarklase).

Izrāde “Sarkangalvīte un vilks”

Iniciatīvas “Latvijas Skolas soma” ietvaros 23.aprīlī 1.-2.klašu skolēniem bija iespēja redzēt Latvijas Nacionālā teātra izrādi “Sarkangalvīte un vilks”. Šī ir fantastiska izrāde gan pieaugušajiem, gan bērniem, kurā caur humoru tiek atspoguļotas dzīves vērtības, kas svarīgas visai mūsdienu sabiedrībai- draudzība, iecietība, līdzjūtība.

Dažu skolēnu pārdomas par izrādi:

1.klase

Jānis “Man ļoti patika aktieru tērpi”.

Artūrs “Man izrādē patika viss”.

Raiens:” Man vislabāk patika pašas beigas , kad Sarkangalvīte izglāba vilku no nāves”.

Olivers : “”Izrāde, īstenībā, bija mīļa”.

Kristers: “Man vislabāk patika vilka lielais vēders”

2.klase veidoja ilustrāciju šai pasakai.


Ekskursija uz iluzionisma teātri un muzeju "Mystero"

Iniciatīvas “Latvijas Skolas soma” ietvaros 3.- 5.klašu skolēniem 23.aprīlī bija iespēja piedalīties virtuālajā ekskursijā uz Iluzionisma teātri un muzeju “Mystero”. Pasākuma mērķis bija uzzināt par iluzionisma skatuves mākslas žanru daudzveidību un attīstības vēsturi pasaulē un Latvijā.

Pasākumu vadīja burvju mākslinieki Dace, Dante un Enrico Pecoli, kuri pazīstami pasaulē ar savu ziepju burbuļu šovu. Mākslinieki viesojušies 79 valstīs un 2018.gadā saņēma prestižu balvu “Best family show”. Programmas vadītāji pastāstīja par iluzionisma vēsturi un triku veidošanu no Senas Ēģiptes laikiem līdz mūsdienām.

Ekskursijas laikā skolēniem bija iespēja ielūkoties dažādās istabās. Galvenajā zālē mākslinieki trenējas. Te ir daudz plakātu, vecākā ir 1875. gada afiša. Zālē stāv neparasti krēsli. Aizskatuvē atrodas grimmētava, kur burvju mākslinieki gatavojas priekšnesumam. Zelta istabā ir kastīšu kolekcija ar dažādiem priekšmetiem, ko izmantoja burvju mākslinieki no daudzām valstīm. Hudini istabā ir daudz slēdžu, ko iluzionists izmantoja savos trikos. Hudini pirmais izdomāja burvju kino trikus. Mistērijas istabā zinātne satiekas ar maģiju. Šajā istabā var aplūkot krūzi, kuru izgudroja Pitagors. Skolēni uzzināja, kas ir alķīmiķis. Aberthallē skolēni uzzināja par burvju mākslu Latvijā, interesanti bija klausīties par Latvijas iluzionistiem J.Štrausu, profesoru Kastoricu (J.Krastiņš), Kastello (I.Kastorskis), J.Borsuku.

Ekskursijas laikā skolēni vēroja dažādu triku demonstrējumu. Programmas noslēgumā vērojām spilgtākos kadrus no burvju mākslinieku šova.

Skolēnu atsauksmes par redzēto un dzirdēto:

4.klases iespaidi:

Markuss: “Man patika daži maģiskie triki. Nepatika bīstamie. Bija jautri un  dažus trikus pat varēja iemācīties.””

Gustavs:“Bija jautri un interesanti”.

Adrians: “Man patika klausīties par vecajiem burvju māksliniekiem. Daži triki man izdevās. Vislabākā bija zelta istaba. Patika triks ar spoku un monētu””.

Adriāna: “Man izrādē patika hudinu izbēgšanas triki un zelta istaba”.

Sabīne :”Man šī virtuālā ekskursija patika, uzzināju daudz jauna par iluzionistiem. Forši bija!”.

Everts: “Bija normāli.”

Kristians:” Bija forša ekskursija.”

Kristaps:”Es uzzināju , kā daži triki jādara un arī pamēģināju pats. Vairāk patika triki, nekā runāšana.”

5.klases iespaidi:

·         Man bija patiess prieks iepazīt burvju trikus un to vēsturi.

·         Sajutos gandrīz kā klātienē.

·         Uzzināju interesantus faktus par iluzionisma/burvju mākslas vēsturi.

·         Man ļoti patika šī virtuālā tiešsaistes ekskursija, jo muzejs tiešām ir maģiska vieta.

·         Es ļoti gribētu muzeju apmeklēt klātienē.

·         Skatoties video, man bija sajūta, ka es tiešām atrodos tur – muzeja telpās.

·         Visvairāk man patika burvju triku paraugdemonstrējumi, jo, manuprāt, tie bija ļoti aizraujoši.

·         Burvīga vieta, kas man lika noticēt brīnumiem!

Bet 3.klases skolēni pildīja darbu , saistītu ar latviešu valodu, kurā bija uzdevums – pabeigt teikumu „Ja es būtu cirka mākslinieks, tad es ...”

·         Ja es būtu cirka mākslinieks, tas es ... ... gribētu būt akrobāts ( Līva);

·         ... gribētu dresēt kaķus (Sabīne);

·         ... būtu ļoti slavena (Līga);

·         ... tad es arī rīkotu izrādes bērniem (Gusts);

·         ... gribētu būt kaķis vai lielais cīnītājs (Roberts);

·         ... gribētu būt akrobāts ( Kristers);

·         ... vēlētos dejot un taisīt trikus (Dženija);

·         ... es gribu mācēt visu! (Melānija)

Paldies iniciatīvai “Latvijas skolas soma” par iespēju uzzināt daudz jauna, nedzirdēta par iluzionismu un tā vēsturi, kā arī par Latvijas burvju māksliniekiem.

Koncertlekcija “Imants Kalniņš. 80”

30.aprīlī 6. un 8.klašu skolēniem bija iespēja noskatīties muzikālu stāstu par vienu no  izcilākajiem latviešu komponistiem Imantu Kalniņu, kurš 2021.gadā svin 80 gadu jubileju.

Ar iniciatīvas “Latvijas Skolas soma” muzikālajiem stāstiem tika iepazīti un izstaigāti komponista dzīves ceļi un klausītas komponista sacerētas dziesmas.

Koncertlekcijas vadītāja Ieva Sutugova izstāstīja pašu svarīgāko, kas katram jāzina par komponista dzīvi un daiļradi. Kopā ar Miku Abaroņinu tika izpildītas skaistākās un ilgmūžīgās dziesmas “Smilšu rausis”, “”Dūdieviņš”, “”Bimini”, “Lilioms”, “”Svētku diena”,kā arī citas brīnišķīgās kompozīcijas.

Skolēni arī uzzināja, ka arī daudzu latviešu animācijas filmiņu un spēlfilmu mūzikas autors ir Imants Kalniņš. Arī 4.simfonijas autors ir Imants Kalniņš. Pārsteidza arī tas, ka aktrise Rēzija Kalniņa ir komponista meita. Skolēni nezināja arī to, ka komponists kādreiz ir darbojies arī politikā.

Daudzi skolēni minēja par tradicionālo ikvasaras pasākumu ”Imantdienas”, kuru apmeklē kopā ar saviem vecākiem.

Skolēnu atsauksmes par redzēto un dzirdēto:

·     Skaists, muzikāls koncerts, bija fantastisks baudījums !

·     Uzzināju daudz nedzirdēta par komponistu un viņa mūziku.

·     Koncerts bija ļoti patīkams, jo liela daļa no dziesmām vilka uz dejām un pat dziedāšanu.

·     Patika uzzināt par Imanta Kalniņa dzīves gājumu, kā arī to, ka viņš ietekmējies no The Beatles.

·     Nezināju, ka aktrise Rēzija Kalniņa ir Imanta Kalniņa meita

·     Man ļoti patīk “Piena ceļš” un “Lilioma dziesma”, nezināju, ka bija izrādei rakstīta.

Milzīgs PALDIES iniciatīvai Latvijas Skolas soma par doto iespēju uzzināt daudz jauna par šo izcilo komponistu!

Profesionāļu meistarklases izaugsmei.  Aktiermeistarība, režija, skatuves runa, personība.

16.aprīlī Bērzaunes pamatskolas 7.un 9.klašu skolēniem bija iespēja piedalīties attālinātājās meistarklasēs kopā ar aktrisi un režisori  Rēziju Kalniņu, radio un TV raidījumu vadītāju Baibu Sipenieci-Gavari un pasākumu un TV šovu režisori Ditu Torsteri- Stepīti.

Rēzija Kalniņa pastāstīja par to, kas ir teātris, kā tas radies, kāda ir atšķirība teātra rašanās vēsturē ar mūsdienu teātra uzdevumiem. Kas ir aktieris, kāda ir cilvēka loma tēla dzīvē….. Bija interesanti piedalīties attālajā diskusijā vai aktieris ir profesija vai dzīvesveids, kādi ir ieguvumi un zaudējumi, izvēloties aktiera profesiju…

Ļoti interesanta tikšanās bija ar Baibu Sipenieci- Gavari, kura stāstīja, kā iespējams kļūt par TV , radio raidījumu vadītāju, kā sagatavot sevi publiskam darbam, kā sevī izkopt pozitīvo domāšanu.

Dita Torstere – Stepīte mūs iepazīstināja, kā darboties ar dziesmas saturu, kas ir aranžējums, kā darboties ar to, kā izvēlēties savu vizuālo tēlu, kā darboties ar skaņu un gaismu, radošo komandu…..

Skolēnu atsauksmes:

·         Šis pasākums bija ļoti interesants un aizraujošs.

·         Nezināju, ka tik grūts darbs ir režija.

·         Tagad zināšu, kā pozitīvi domāt.

·         Ir priekšstats par to, kā veidot savu vizuālo tēlu.

·         Aktiera profesija tomēr nav viegla!

·         Nezināju, ka tik svarīga aktiera profesijā ir pareiza elpošana.

Paldies iniciatīvai “Latvijas skolas soma” par iespēju uzzināt daudz jauna, nedzirdēta par R.Kalniņu, B.Sipenieci- Gavari, D.Torsteri- Stepīti, kā arī aktiermeistarību, skatuves runu un personību.