Šī lapa ir izdrukāta no Madona.lv
Interneta adrese:
https://madona.lv/lat/socialie-pakalpojumi?fu=read&id=11802
SOCIĀLIE PAKALPOJUMI MADONAS NOVADĀ
2022.07.27 09:37
Sociālie pakalpojumi - pasākumu kopums, kas vērsts uz to personu pamatvajadzību apmierināšanu, kurām ir objektīvas grūtības aprūpēt sevi vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ, un ietver sevī pakalpojumus personas dzīvesvietā un ilgstošas sociālās aprūpes institūcijās.
Madonas novada pašvaldības 2021. gada 25. novembra saistošie noteikumi Nr. 19 “Par sociālajiem pakalpojumiem Madonas novadā”.
Kas ir ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā?Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā pilngadīgām personām ir pakalpojums, kas nodrošina pilnu aprūpi un sociālo rehabilitāciju personai, kura vecuma vai veselības stāvokļa dēļ nespēj sevi aprūpēt, ja personai nepieciešamo pakalpojumu apjoms pārsniedz aprūpes mājās noteikto pakalpojuma apjomu.
Pakalpojuma samaksa
- Pilngadīgai personai, kura ir pensijas vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta saņēmēja, pēc ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pakalpojuma saņemšanas, rīcībai paliek 15% no šīs personas pensijas.
- Gadījumos, kad sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas mēneša summa ir lielāka par personas pensiju vai valsts nodrošinājuma pabalstu, tad šo starpību sedz personas likumīgie apgādnieki.
- Ja personai nav likumīgo apgādnieku vai tiem ir trūcīgās vai maznodrošinātās personas statuss, tad starpību starp ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas noteiktu mēneša summu par pakalpojuma saņemšanu apmaksā pašvaldība.
Kur vērsties, lai saņemtu sociālās aprūpes pakalpojumu?
Persona vai viņas pilnvarots pārstāvis telefoniski informē vai vēršas Madonas novada sociālajā dienestā vai pie sociālā darbinieka tajā pagasta pārvaldē vai apvienībā, kuras teritorijā deklarēta personas dzīvesvieta un/vai viņa faktiski dzīvo un iesniedz šādus dokumentu:
- iesniegumu;
- iztikas līdzekļu deklarāciju;
- ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli (veidlapa 027/u) un par normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamību;
- nepieciešamības gadījumā psihiatra atzinumu par speciālo (psihiatrisko) kontrindikācijas neesamību normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
- citus dokumentus, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai.
Sociālais dienests rindas kārtībā 10 darba dienu laikā no klienta iesnieguma saņemšanas novērtē personas vajadzību pēc pieprasītā pakalpojuma, novērtē pašaprūpes un līdzdarbības iespējas, izvērtē personas sociālo situāciju un pieņem lēmumu par sociālās aprūpes mājās pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu.
Sociālo aprūpes centru darbības mērķi un uzdevumi:
- Nodrošināt
Klientu sociālo aprūpi un radīt viņiem labvēlīgus dzīves apstākļus;
- Nodrošināt
uzņemtos Klientus ar dzīvojamo platību, kas iekārtota ar sadzīvei
nepieciešamām iekārtām un inventāru;
- Nodrošināt
klientiem gadalaikam atbilstošu un individuālajām vajadzībām piemērotu
apģērbu un apavus individuālai lietošanai, mīksto inventāru, higiēnas un
mazgāšanas līdzekļus;
- Nodrošināt
kvalitatīvu klienta vecumam, veselības stāvoklim un uztura normām atbilstošu
ēdināšanu vismaz četras reizes dienā;
- Nodrošināt
klienta reģistrāciju pie ģimenes ārsta, kā arī ārstniecības personas
nozīmētā ārstēšanās plāna izpildi;
- Nodrošināt
Klientiem iespēju tikties ar tuviniekiem un draugiem;
- Iespēju
robežās nodrošināt Klientiem, atbilstoši viņu vajadzībām, nepieciešamos
tehniskos palīglīdzekļus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
- Nodrošināt
Klientiem apstākļus saturīgai laika pavadīšanai (atbilstošas telpas,
inventāru, atpūtai piemērotu teritoriju, iespēju piedalīties kultūras/sporta
pasākumos) un nodrošināt Klientu garīgo aprūpi;
- Nodrošināt
palīdzību sociālo problēmu risināšanā.
Sociālo aprūpes centru kompetence:
- Nodrošināt
Klienta tiesību aizsardzību, nepieciešamības gadījumā pārstāvot Klienta
intereses tiesībsargājošās iestādēs, nodrošināt Klientu privātās dzīves
neaizskaramības ievērošanu, ētikas principu ievērošanu;
- Veikt
sociālo pakalpojumu satura un apjoma plānošanu un nodrošināšanu atbilstoši
Klienta vajadzībām;
- Veikt
iestādes darba analīzi, paškontroli, pilnveidot sociālā pakalpojuma
kvalitāti un paaugstināt kapacitāti;
- Nodrošināt
ar Klientu saistītās informācijas iegūšanu, lietošanu un glabāšanu
atbilstoši ierobežotas pieejamības informācijas statusam un fizisko
personu datu aizsardzības prasībām;
- Izstrādāt
sociālo pakalpojumu attīstības koncepcijas, mērķprogrammas un projektus
jaunu pakalpojumu ieviešanai;
- Sniegt
sociālo pakalpojumu pašvaldībām saskaņā ar attiecīgo pašvaldību
pieņemtajiem lēmumiem un noslēgtajiem līgumiem,
- Nodrošināt
un kontrolēt Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteikto prasību
ievērošanu ugunsdrošības un darba drošības jomā;
- Racionāli
un lietderīgi apsaimniekot iestādes darbībai nodoto pašvaldības nekustamo
īpašumu un kustamo mantu.
Sociālos aprūpes centros klientiem tiek nodrošināts:
- Dzīvesvieta,
atbilstošas telpas un aprīkojums, mājīga vide;
- Saturīga
brīvā laika pavadīšana;
- Dzimumam
un gadalaikam piemērots apģērbs, apavi, personīgās higiēnas līdzekļi,
mīkstais inventārs;
- Kvalificēts
personāls;
- Atbalsts
klientu problēmu risināšanā;
- Klientu
vecumam un veselības stāvoklim atbilstoša ēdināšana – četras reizes dienā;
- Diennakts
aprūpe un uzraudzība;
- Pirmā
palīdzība un reģistrācija pie ģimenes ārsta, ārsta nozīmētā plāna izpilde.
Informāciju sagatavoja: Madonas novada pašvaldības Sociālais dienests