Ieskats pasākumā “Tūrisma brokastis 2023”

ziņa publicēta 04.11.2023
Lielāks foto Sanāksmē piedalījās ap 50 Madonas novada tūrisma pakalpojumu sniedzēji.

Tā bija iespēja satikties, padiskutēt,  apmainīties ar informāciju un pastāstīt par aizvadītās sezonas tendencēm.

No objektu saimniekiem bieži izskanēja atbilde, ka aizvadītā sezona bija laba. Vairākos objektos apmeklētāju skaits pieaudzis, piemēram, Cesvaines pilī, LVM Kalsnavas arborētumā, novada Tūrisma centros, Teiču dabas rezervātā, vairākās izmitināšanas vietās.

Ārvalstu tūrisma sektorā tika minētas visdažādākās valstis, taču lielāko sektora daļu veido ceļotāji no Lietuvas, Igaunijas un Vācijas.  

Citi saimnieki iezīmēja tendenci, ka skaitliski ceļotāju ir mazāk, bet ieņēmumu līmenis nav mazinājies, jo izmantots plašāks pakalpojumu klāsts. Iezīmējās arī tendence, ka šis nav bijis kāzu svinību gads, to skaits ievērojami samazinājies. Vairākkārt tika minēts, ka tūrisma vietas un dabas objekti  joprojām ir populāra laulību ceremoniju norises vietas.

Stabils ir jauno, nesen atvērto tūrisma servisa vietu pieprasījums (svinību vietas, izmitināšana). Tas liecina, ka klients ir gatavs maksāt vairāk par skaistu dizainu un modernu iekārtojumu.

Joprojām liela vērtība ir labi stāstnieki – amatnieku, gardēžu, muzeju, dabas, kultūrvietu un galamērķu ekskursiju programmas.

Sarunās vairākkārt pozitīvā nozīmē tika pieminēta novada tūrisma magnēta Cesvaines pils loma tūrisma plūsmas veicināšanā. Apmeklētāju skaits pieaug ne tikai Cesvainē, bet arī pa ceļam esošajās tūrisma vietās, mazinās arī sezonalitātes ietekme.

Tūrisms ieņem arvien lielāku vietu brīvā laika pavadīšanas sektorā. Pieaudzis gan pasākumu skaits objektos, gan dažādu fokusu tūrisma dienas (komandu saliedēšanas programmas, aktīvās atpūtas un izziņas dienas, kas pielāgotas dažādiem pārvietošanās veidiem - kājām, velo, auto, autobusu, vilcienu; tematiskās dienas – dabas izziņa, putnu vērošana, mājas kafejnīcu dienas, muzeju nakts, leģendu nakts u.c.).

Prieks, ka tūrisma jomā ienāk gados jauni saimnieki, kas labi saprot Millenium un Z paaudzes klientu vērtības un vajadzības. Var teikt, ka šobrīd Madonas novada tūrisma pakalpojumu sniedzēju kopumu veido visas paaudzes, gan pieredzes bagātie, gan inovāciju un jaunības enerģijas pārpilnie. 

Novada tūrisma popularizēšanas rīku statistika rāda, ka 2023. gadā pieaudzis visu novada galamērķu facebook un instagram sekotāku skaits, bet samazinājies www lietotāju skaits. Uz šī gada 1.oktobri facebook VisitMadona – 5010 sekotāji, www.visitmadona.lv periodā no šī gada 1.janvāra līdz 1.oktobrim - 60 243 lietotāji.

Joprojām pieprasīti ir drukātie materiāli. Tas īpaši attiecināms uz “Madonas novada tūrisma ceļvedi”, kura tirāžu nepieciešams palielināt.

Viens no diskusijas jautājumiem bija par krievu valodas izmantošanu novada tūrisma popularizēšanā. Dominēja viedoklis, ka valoda politiskajā situācijā nav vainīga un www.visitmadona.lv jāturpina uzrunāt ceļotājus arī šajā valodā. Savukārt ceļveža krievu valodas versiju varētu aizstāt ar vācu valodu, kaut gan šis priekšlikums nebija dominējošais. Klātesošie atzina, ka krievu valoda bieži tiek izmantota, lai komunicētu ar ceļotājiem no Lietuvas, Igaunijas un Ukrainas.

Paldies ikvienam tūrisma pakalpojumu sniedzējam par dalību “Tūrisma brokastīs”. Noslēgšu ar Annas Eglienas sanāksmes laikā teikto Broņislavas Maruževas citātu: “Dižens mazums ved uz diženu lielumu!”.  Tas taču ir par mums – katru tūrisma jomas pārstāvi, kas ceļotājiem ļauj piepildīt sapni par skaistām brīvdienām  Ērgļos, Kalsnavā, Madonā, Cesvainē, Lubānā un citviet Madonas novadā.

Teksts: Sanita Soma, tel. 29130437
Foto: Agris Veckalniņš

Draugiem Facebook Twitter Linkedin
© 2008-2024 Madonas Tūrisma informācijas centrs. Visas tiesības aizsargātas. Izgatavoja GlobalPro »
Piekļūstamības paziņojums · Sīkdatņu politika · Pielāgot sīkdatnes