Enduro E2 klases uzvarētājs Andris Grīnfelds

iesūtīts: 2019.05.13 13:18
Aizvadītajās brīvdienās, 11. maijā, Madonā mototrasē “Smeceres sils” veiksmīgi noslēdzies Baltijas kausa pirmais posms, Latvijas kausa otrais posms enduro sprintā un Latvijas čempionāta otrais posms enduro. Sacensības bija plaši apmeklētas, jo bija ieradušies 137 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas. Šajā posmā piedalījās arī tādi sportisti, kas savus spēkus enduro/enduro sprintā izmēģināja pirmo reizi un saprata, ka vēlas piedalīties vēl.

Pēc enduro/enduro sprinta mototrasē “Smeceres sils”, daudzi sportisti bija sajūsmā par aizvadītajām sacensībām un izteica organizatoriem komplimentus par ļoti labi sagatavoto trasi un pasākumu kopumā. Gan pārbraucieni, gan arī abi ātruma testi bija izveidoti ļoti labi un interesanti sportistiem. Nācās cīnīties ne tikai testos, bet arī pārbraucienos. Lietus, kas uzlijis sacensību dienas otrajā pusē, trasei piešķīra vēl papildu grūtības pakāpi, ko arī sportisti novērtēja. Tas bijis labs izmēģinājums braukt pa slapju trases segumu pirms šī gada lielākā Baltijas enduro notikuma – Eiropas čempionāta enduro posma, kas norisināsies šajā trasē 29.-30. jūnijā.

Šoreiz absolūtā vērtējuma uzvarētājs ir igauņu sportists, E3 klases uzvarētājs Elary Talu (“Somerpalu MK”), kurš uzrādīja visātrākos testa laikus.

Sarunā ar E2 klases uzvarētāju Andri Grīnfeldu (“CEC I.S. Racing”), viņš pastāstīja, ka sestdien veicās ļoti labi. “Trase Madonā man ļoti patika. Abi ātruma testi un pārbrauciens bija interesanti,“ stāsta sportists, kurš uzskata, ka “tā ir viena no labākajām vietām Latvijā, kur piedalīties sacensībās. Lielas kļūdas nepieļāvu, bet ir lietas pie kurām vēl ir jāpiestrādā, lai mazinātu liekās sekundes.” Andris pagājušajā gadā piedalījās Madonas posmā un zināja, ko gaidīt šogad. “Viss bija izbraucams labi. Šajās sacensībās bija sajūta, ka šis ir īsts enduro/enduro sprints. Tāds, kādam tam patiesībā vajadzētu būt. Patika. Varbūt ir sarežģītāk kā citās Latvijas trasēs, bet tā tam ir jābūt,” saka sportists. Sacensību atmosfēra Andrim patika, jo arī dalībnieku bija daudz. “Manā E2 klasē nebija tik daudz braucēju, jo par pirmo vietu ļoti sīvi necīnījāmies, bet kopumā bija ļoti labi. Noteikti piedalīšos arī Madonas Eiropas čempionāta posmā jūnija beigās. Šis bija labs treniņš pirms šī posma. Ceru, ka trase būs līdzīga arī Eiropas čempionātā” stāsta sportists, kuram lietus netraucēja, jo “ņemot vērā, ka mēs gatavojamies Eiropas čempionāta posmam, tad labāk izmēģināt braukt pa dažāda seguma trasi. Sacensības bija labas!” tā Andris Grīnfelds.

Arī H30+ klases pirmās vietas ieguvējam Aivaram Kukojam (“Motosports Racing Team”) sacensības Madonā patikušas. “Trase bija lieliski sagatavota. Tā bija dinamiska, vietām nācās padomāt, kur un kā labāk izbraukt. Vietām tā bija arī ātra. Kopumā man viss sanāca ļoti labi. Ātruma testi bija ļoti labi. Man tie bija parocīgi, jo bija dažādi interesanti elementi – uzbraucieni, nobraucieni, līkumi, kuros bija jāpiedomā. Arī ātruma testi ļoti patika,” stāsta H30+ klases līderis.

Pēc otrā apļa sāka līt lietus un sportistam nācās palielināt tempu. “Kad lietus sāka līt, tad pābraucienos bija jāpalielina ātrums. Nevarēja vairs tādā “čilliņā” braukt, bet bija jāsāk „iespringt.” Es paspēju savā minūtē, bet liela daļa no manas klases nepaguva savā laikā iebraukt kontrolpunktā. Lietus sāka ietekmēt rezultātus,” atceras sportists. Aivars uzskata, ka “tas bija labs, klasisks enduro, kad nedaudz uzlija lietus, tas, manuprāt, tieši piedeva odziņu sacensībām, lai saprastu, ka tas ir enduro, nevis vizināšanās pa mežu.” Kopumā sacensības Madonā sportists vērtē kā ļoti labas un izdevušās. ”Vairāk šādus posmus, jo, manuprāt, šis ir viens no Latvijas vislabāk organizētajiem enduro/enduro sprinta posmiem. Trasē atstāti gan baļķi, gan koki mežā pārbraucienos. Igaunijas posmos tā ir vienmēr. Nav vizināšanās. Arī pārbraucieni ir sacensību daļa, jāstrādā kā testos, tā pārbraucienos,” priecīgs par aizvadīto dienu ir Aivars Kukojs, kurš jau šajā nedēļas nogalē, 18. un 19. maijā startēs divu dienu enduro posmā Paikusē.

H30+ klases otrās vietas ieguvējs Alvis Lecis (“CEC I.S. Racing”) sarunā pastāstīja, ka  sacensības bija “foršas”. Runājot par rezultātu, viss izšķīries trešajā aplī – pārbraucienā, kurā bija sarežģīta vieta kalna uzbraucienā. “Tur bija bariņš sportistu, kas bija „saķērušies”. Arī lietus bija darījis savu. Jutu, ka pārbrauciens ir lēnāks.” Sportists domāja, ka jau kavē savu laiku kontrolpunktā. “Braucu normālā tempā, braucot pēdējā posmā lejā no kalna, varēja redzēt kontrolpunktu. Skatos, ka neviena cita sportista nav, tas nozīmē, ka mans laiks tuvojas beigām. Paskatījos pulkstenī, bija palikušas vēl divas minūtes, bet paspēju iebraukt kontrolpunktā. Sapratu, ka pārējie, kas bija manā klasē – Aivars Kukojs, kurš mani apdzina pārbraucienā, vienu vai divas minūtes bija priekšā. Tad sapratu, ka esam divi, kas nekavē savu laiku,” atceras sportists. Alvja klasē dalībnieku bija daudz. “Tas ir tikai pozitīvi, jo ir lielāka konkurence. Šoreiz rezultātu izšķīra tas vai sportists nokavēja savu minūti kontrolpunktā, vai iebrauca savā laikā,” teic sportists, kuram sacensības un trase ļoti patika. “Atceros, ka jau pagājušajā gadā Madonā trase bija laba. Šoreiz tā bija vēl labāka. Testi bija ļoti labi uztaisīti. Dažas vietas bija jaunas. Izstaigājot testus kājām, šķita, ka tie būs ātrāki. It sevišķi pirmais tests, bet braucot ar motociklu, tie bija daudz lēnāki. Visur izbraukt varēja, viss bija labi. Ar “CEC I.S. Racing” komandu gatavojamies Eiropas čempionāta enduro posmam Madonā,” tā Alvis Lecis.

Iesācēju klases braucējs Nauris Bruņinieks enduro/enduro sprinta sacensībās piedalījās pirmo reizi. “Es nezināju, ka šis posms būs tik smagas, bet trase un sacensības bija labas. Neskatoties uz to, ka trase bija smaga, tā bija interesanta un baudāma. Man personīgi laika limits šķita par maz, jo bija jāsaprot, cik ātri man ir jābrauc pārbraucienā, lai nekavētu laika kontroli. Tā šoreiz bija lielākā problēma.” Nauri piedalīties pierunājis draugs Kaspars Balamovskis. “Kopš viņš pats piedalās šajās sacensībās, viņš mēģina mani visu laiku iesaistīt. Es līdz šim pieklājīgi atteicu, bet šoreiz viņam izdevās mani pārliecināt, ka tas ir jāizdara. Tā arī šeit nokļuvu,” stāsta Nauris, kurš jūtas kā pēc labi padarīta darba. “Sludinājuma portālos sāku jau meklēt jaunu motociklu, domāju ka mana aizrautība nenoplaks. Ir jātrenējas gan fiziski, gan jāpiekopj braukšanas tehniska, lai varētu labi braukt enduro/enduro sprintā. Ir patīkami, ka viss sacensībām sagatavots, vienkārši brauc, domā par braukšanu un izbaudi,” stāsta braucējs.

“Madonas trases reljefs un meži bija ļoti skaisti, man patika. Man kā iesācējam psiholoģiski bija „jānoskaņojas uz reljefu”, sākumā bija bailīgi, bet kad sāc braukt, tad saproti savas iespējas. Testi arī bija “forši”. Sanāca arī puslīdz labi „nobraukt”,” apmierināts ir iesācēju klases braucējs.

“Organizatoriem gribētu ieteikt padomāt par laikiem pārbraucienos iesācējiem. Manā gadījumā – gribēju turpināt sacensības, bet laika norma bija pārsniegta pāri 30 minūtēm pārbraucienā, un tad nebija vairs iespēja turpināt,” saka Nauris.

“Pēc sacensībām savus draugus aģitēju uz nākamajām enduro/enduro sprintiem, lai brauc un piedalās. Nav ko baidīties, nav no kā,” iedrošina Nauris. Neskatoties uz to, ka nesanāca sasniegt finišu, Nauris ir gandarīts un priecīgs par sacensībām. “Jebkurā brīdī vari arī pārtraukt braukt, neviens par to neko neteiks. Pirms sacensībām man visu ļoti labi izskaidroja. Enduro/enduro sprintā nav nekas tāds, kas varētu apgrūtināt tavu dzīvi, izņemot fizisko sagatavotību. Viss bija veiksmīgi, bez kritieniem. Otrā dienā, protams, jūtams fiziskais sagurums, bet ir patīkams. Vajag vienkārši darīt,” tā Nauris Bruņinieks.

 

Latvijas Motosporta federācijas enduro komisijas vadītājs Kaspars Ērkulis enduro/enduro sprinta sacensības Madonā vērtē kā labāko posmu, kas līdz šim bijis – gan trases izvēlē, gan organizatoriskajā ziņā, gan nometnes vietas iekārtojuma ziņā. “Par visu bija domāts – par sportistiem, kur viņiem bāzēties, par trasi, par skatītājiem. Domāju, ka Madonā viss bija visaugstākajā līmenī. Tādu arī redzu, kādam jāizskatās šī brīža Baltijas un Latvijas čempionāta posmam enduro/enduro sprintā,” uzskata enduro komisijas vadītājs. “Dalībnieku bija daudz, protams, varēja būt vēl vairāk. Šoreiz igauņu sportistu bija ļoti maz. Nezinu ar ko tas ir saistīts. Domāju, ka pēc šī posma gan mūsu sportisti, gan arī lietuviešu un igauņu dalībnieki šīs piedzīvotās emocijas izteiks arī tiem, kas nebija ieradušies uz sacensībām. Pastāstīs par Madonas trases kvalitāti, un nākamajā gadā mēs varēsim sagaidīt vairāk dalībnieku, kas gribēs izmēģināt pārbaudījumus trasē. Tas ir tikai laika jautājums,” stāsta Kaspars.

Sacensības noritēja bez traumām. “Vislabākais, kas var būt – mediķiem sacensību laikā darba nebija. Arī tas liecina par to, ka trase bija labi sagatavota,” uzskata Kaspars. Kopumā sacensības nebija vieglas, daudziem sportistiem nācās izstāties. “Nākotnē organizatoram jāņem vērā arī tas, lai iesācēju klases varētu pabeigt sacensības laikā, lai nebūtu jāizstājas. Jāpastrādā pie tā, lai grūtākās vietas trasē iesācēju klases varētu apbraukt, kā arī pie lielāka laika limita. Noteikti ņemsim vērā sportistu viedokli šajā jautājumā,” saka enduro komisijas vadītājs.  

Kā sacensību dalībniekam,  Kasparam sacensības ļoti patika. “Arī pats saņēmu trīs minūšu sodu, jo nepaguvu pēdējā aplī uz laika kontroli savā minūtē. Tas ir enduro, varbūt beidzot šis ir tas enduro, kādam patiesībā tam vajadzētu būt. Tāds tas ir bijis vēsturiski – arī pārbraucienā ir jāstrādā un jāpaspēj savā minūtē, nevis jāatbrauc 10 minūtes ātrāk un kontrolpunktā jāsēž. Šis bija īsts enduro/enduro sprints.”

Mototrasē “Smeceres sils”, 29.-30. jūnijā notiks gada lielākais notikums – Eiropas čempionāta trešais posms enduro. “Šī bija tikai maza daļiņa no tā, kas būs Eiropas čempionātā,” atklāj Kaspars. Paralēli Eiropas čempionāta posmam enduro notiks arī Baltijas čempionāta posms enduro, Latvijas un Igaunijas čempionāta posms enduro. “Šajās sacensībās būs tikai čempionāta posmi, kausa ieskaite nenotiks. Tie, kas gribēs izmēģināt savus spēkus, laipni aicināti piedalīties kādā no čempionāta klasēm.

Liels paldies Romānam Ērkulim, Mārtiņam Jakovičam un Agrim Lungevičam par paveikto darbu. Uz tikšanos Madonā,” tā Kaspars Ērkulis.

Paldies atbalstītājiem – Madonas novada domei, „Torley”, „Pro Timing”, ģenerālsponsoram „KTM Motofavorīts” par bagātīgo balvu fondu.

“KTM ENDURO MADONA 2019” uzvarētāji:

 

E1 klasē:

1.      Gints Filipsons (“CEC I.S. Racing”)

2.      Edgars Siliņš (“Motosports Racing Team”)

3.      Gints Bērziņš (“Jāņa Vintera Moto Team Riga”)

E2 klasē:

1.      Andris Grīnfelds (“CEC I.S. Racing”)

2.      Mindaugas Paškevičius (“Moto Adventures RT”)

3.      Aleksej Toporkov (“Pagiriniai”)

E3 klasē:

1.      Elary Talu (“Somerpalu MK”)

2.      Lauris Ermanis (“Motosports Racing Team”)

3.      Mārtiņš Vinters (“Jāņa Vintera Moto Team Riga”)

Juniori 16+ klasē:

1.      Markuss Daniels Jauntirāns (“Motosports Racing Team”)

2.      Ģirts Kalniņš (“Motosports Racing Team”)

Seniori 40+ klasē:

1.      Einārs Vinters (“Jāņa Vintera Moto Team Riga”)

2.      Artūrs Robežnieks (“Kalsnava MB”)

3.      Sandris Kļaviņš (“Motosports Racing Team”)

A18+ klasē:

1.      Valdis Šakins (“Jāņa Vintera Moto Team Riga”)

2.      Rolands Neimanis (“Motosports Racing Team”)

3.      Antanas Pučinskas (“Kilobaitas Racing Team”)

H30+ klasē:

1.      Aivars Kukojs (“Motosports Racing Team”)

2.      Alvis Lecis (“CEC I.S. Racing”)

3.      Jānis Freimanis (“L.R.K.”)

Iesācēju klasē:

1.      Ilgvars Martemjanovs (individuāli)

2.      Jānis Bērziņš (“CEC I.S. Racing”)

3.      Jurģis Rauza (“RaceON”)

Veterāni 50+ klasē:

1.      Danielius Žoštautas (“Kilobaitas Racing Team”)

2.      Vilnis Zeiza (“Motodroms”)

3.      Andris Kalniņš (“Andris Kalniņš”)

Open LV klasē:

1.      Artis Egle (“Mārupes AMK Bieriņi”)

2.      Jurijs Žižkuns (“Moto A-Z”)

3.      Roberts Jānis Rubens (“CAMK Latgale”)

Klubu komandu ieskaitē ar iegūtiem 54 punktiem, pirmajā vietā “Motosports Racing Team”, komandā – Markuss Daniels Jauntirāns, Edgars Siliņš, Lauris Ermanis un Sandris Kļaviņš.

Otrajā vietā ar 53 nopelnītiem punktiem “CEC I.S. Racing” – Gints Filipsons, Andris Grīnfelds, Jānis Rasmanis un Kaspars Bondars.

Trešie uz goda pjedestāla kāpa “Jāņa Vintera Moto Team Riga” komanda, kas ieguva 50 punktus. Komandā – Einārs Vinters, Gints Bērziņš, Mārtiņš Vinters un Valdis Šakins.

Kopā bija pieteikušās sešas komandas.

Sacensību rezultāti pieejami šeit: http://www.enduromanager.eu/?rm_func=reslt&rm_subf=enduromenu&cmp=40

Nākamais divu dienu Eiropas čempionāta trešais posms enduro, Baltijas čempionāta un kausa otrais posms enduro un Latvijas čempionāta ceturtais posms enduro notiks 29. – 30. jūnijā, turpat Madonā mototrasē “Smeceres sils”.

Informāciju sagatavoja Luīze Vīksna

Foto: Māris Stiprais

 
Pārsūti Draugiem.lv Pārsūti Facebook Pārsūti Twitter Pārsūti LinkedIn
© 2008-2024 Madonas novads. Visas tiesības aizsargātas. Izgatavoja GlobalPro »
Datu privātuma politika · Sīkdatņu politika · Pielāgot sīkdatnes · Piekļūstamības paziņojums