PAŠVALDĪBA SKAIDRO 25. Mētrienā sāks Centra ielas seguma virsmas apstrādi

iesūtīts: 2020.07.30 17:57
Madonas novada pašvaldības domes ārkārtas sēdē 21. jūlijā deputāti nolēma apstiprināt investīciju projekta “Centra ielas seguma virsmas apstrāde Mētrienā, Mētrienas pagastā, Madonas novadā” finansējumu 120 144,22 apmērā.

Madonas novada pašvaldības ceļu inženieris Edgars Gailums norāda, ka Centra ielas brauktuve šobrīd ir ļoti sliktā stāvoklī. Vēl padomju gados klātais asfalts savu laiku ir nokalpojis, un arī pirms pieciem gadiem īstenotais Mētrienas ciema ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstības projekts ir sabojājis ceļa segumu – projekta laikā izrakto tranšeju vietas ir pamatīgi iesēdušās, deformējot segumu un veidojot gan plaisas, gan bedres.

“Projekta ietvaros ir plānots veikt Centra ielas seguma virsmas apstrādi 1,512 km garumā un 5,5m platumā. Esošais asfaltbetona segums, kopā ar pamatu tiks reciklēts (tehnoloģija, kuru izmantojot vecā asfalta kārta tiek uzirdināta un tā tiek ieklāta atpakaļ seguma apakškārtās), noplanēts un noblietēts. Pēc tam tiks uzklāts minerālmateriāla maisījuma izlīdzinošais slānis 5 cm biezumā un beigās tiks veikta divkārtu virsmas apstrāde,  izveidojot ceļa virsmu, kura būs komfortabla braukšanai, neputēs un prasīs mazāk izdevumus uzturēšanai,” informē Edgars Gailums.

Diskutējot par izvēlēto reciklēšanas tehnoloģiju, domes sēdē deputāts Andrejs Ceļapīters piedāvāja veikt ceļa seguma izlīdzināšanu ar asfaltbetonu un brauktuves seguma asfaltbetona dilumkārtas izbūvi, kas izmaksu ziņā būtu pielīdzināma divkārtu virsmas apstrādei un arī rezultāts būtu iedzīvotājiem labāks.

“Manuprāt, piedāvātais risinājums ar virsmas asfaltēšanu nav atbilstošs Centra ielas ceļa stāvoklim. Minēto ielu apsekojām kopā ar VAS “Latvijas Valsts Ceļi” Madonas nodaļas speciālistiem un arī viņu atzinums ir, ka deformācija ir pārāk liela, lai varētu izmantot vienkāršo atjaunošanu. Arī viņu vērtējumā pašvaldības izvēlētais risinājums ar reciklēšanu ir piemērots” atzīst Edgars Gailums un skaidro, ka Centra ielas pamats ir neviendabīgs. Reciklēšanas rezultātā tas kļūst viendabīgs, un tiek vienmērīgi noblietēts, savukārt, uzklājot asfaltu uz esošā ielas seguma, kas ir bojāts, ar lielām deformācijām un defektiem, daudzviet ir sasēdies, plaisu rašanās risks tikai pastiprinātos.

“Seguma atjaunošana, veicot brauktuves izlīdzināšanu ar asfaltbetonu un pēc tam izbūvējot brauktuves seguma asfaltbetona dilumkārtu, parasti tiek izmantota, ja ceļa pamats ir labā stāvoklī un nekādi pastiprināšanas darbi nav nepieciešami. Centra ielas gadījumā asfalta kārta ir saplaisājusi un deformējusies. Tas liecina, ka pamats nav stabils, līdz ar to arī jaunuzklātais asfalts turpinās plaisāt. Lai izlīdzinātu Centra ielas brauktuves seguma esošās  deformācijas ar asfaltbetona materiālu,  vietām tas būtu jāizbūvē aptuveni 8 cm biezumā. Papildu tam virskārtā asfalts būtu jāklāj 4-5 cm biezumā. Tas gan negarantē, ka jaunizbūvētais asfaltbetona segums pēc kāda laika nesāks plaisāt. Šādu risinājumu, protams, var īstenot, taču jārēķinās, ka rezultāts var nebūt pietiekami kvalitatīvs un tērēt līdzekļus risinājumam, kurš jau sākotnēji ir ar lielu risku, ka asfalta segums sabruks, nav saimnieciski. Lai izbūvētu kvalitatīvu asfaltbetona segumu, tāpat būtu nepieciešams veikt reciklēšanu un minerālmateriāla izlīdzinošā slāņa izbūvi. Tikai tad varētu klāt asfaltu, kura biezumam pēc Ceļu specifikācijām ir jābūt vismaz 6 cm. Izvēloties šo risinājumu būvniecības darbu izmaksas būtu par aptuveni 100 000 eiro lielākas. ” skaidro ceļu inženieris.

Saskaņā ar Edgara Gailuma teikto, divkārtu virsmas apstrādes priekšrocība ir, ka ar šādu metodi uzlabotais ceļa segums atšķirībā no grants seguma ir komfortabls braukšanai un neput, šādiem ceļu posmiem nav nepieciešams veikt greiderēšanu. Būtiski, ka virsma ir elastīga, un arī gadījumā, ja pamats nedaudz deformējas, virsma neplaisā un nesabrūk.

Iepirkuma procedūra šobrīd ir noslēgusies, un pretendenta piedāvātā cena bija par aptuveni 10 000 eiro lētāka nekā līdzīgiem darbiem iepriekšējā gadā. Tajā uzvarēja SIA “Ošukalns”, kam Madonas novadā ceļu būvniecībā jau uzkrāta pamatīga pieredze, tostarp izbūvējot asfaltētu brauktuvi uz Smeceres sila sporta un atpūtas bāzi. Noslēdzoties nogaidīšanas termiņam, ar uzņēmumu tiks slēgts līgums un visticamāk jau augusta sākumā darbi varēs sākties. Izpildes termiņš ir viens mēnesis no būves vietas nodošanas dienas.

Informāciju sagatavoja: Madonas novada pašvaldības Attīstības nodaļa un Projektu ieviešanas nodaļa  

© 2008-2020 Madonas novads. Visas tiesības aizsargātas. Izgatavoja GlobalPro »